یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه مرجعیت علمی از طریق دیپلماسی عمومی گسترش می یابد، گفت: دیپلماسی علمی تکمیل کننده دیپلماسی عمومی است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در نمایشگاه روایت خدمت و بازدید از برخی دستاوردهای دوساله دولت در این نمایشگاه، تعداد مدیران خانم فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش فزاینده آمار آنها نسبت به گذشته را یک افتخار بزرگ دانست.

تهران - ایرنا - دبیرخانه نمایشگاه ایران نانو 1402 از استقبال بی نظیر شرکت ها برای جانمایی در این رویداد فناورانه خبر داد.

اصفهان - ایرنا - پنج طرح عمرانی با اعتبار بیش از 300 میلیارد ریال، روز یکشنبه و همزمان با "هفته دولت" در دانشگاه صنعتی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور، با اشاره به برگزاری بیش از 160 آزمون توسط این سازمان در سال، تحقق عدالت آموزشی و شایسته‌گزینی در مسیر سنجش و پذیرش داوطلبان را یکی از تاکیدات دولت مردمی سیزدهم دانست.

تهران - ایرنا - شماری از روسای دانشگاه‌های کشور در همایشی با مدیران وزارت امور خارجه بر تعامل این وزارتخانه برای تقویت دیپلماسی علمی تاکید و اولویت‌های وزارت علوم را برای ارتقای دیپلماسی علمی مطرح کردند.

تهران - ایرنا - رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی از تولید 6 مکمل ورزشی پرمصرف براساس نیازهای تغذیه ای ورزشکاران در این پژوهشکده با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در ایام مبارک دهه فجر، سبد مکمل ورزشی جهاد دانشگاهی به صورت کامل و با 6 محصول رونمایی شود و در دسترس ورزشکاران در سطح کشور قرار گیرد.

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: این دانشگاه برای اولین بار با تضمین اشتغال، در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش می‌کند.

تهران - ایرنا - معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری جدیدترین دستاوردهای خود در 2 سال گذشته را در نمایشگاه روایت خدمت عرضه کرده است، محصولاتی که نشان می‌دهد ردپای دانش‌بنیان‌ها در همه عرصه‌ها وجود دارد.

تهران - ایرنا - پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با موضوع داروساز براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

تهران - ایرنا - محققان در حال ساخت تراشه‌ای از جنس DNA حاوی نانوسلولز هستند که می‌تواند مقادیر زیادی اطلاعات را تا چند هزار سال ذخیره‌سازی کند.

تهران - ایرنا - پویش «روایت اربعین» به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) از روز اول شهریور تا نیمه مهرماه از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصویب آیین‌نامه جدید و فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان ها در جایگاه ستاد استانی هماهنگی اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، گام بلندی در تقویت زیر ساخت اداره فرهنگی استان است.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رتبه 25 کنکور انسانی، به پدر و مادر او قول داد تا تمامی امکانات ممکن برای تحصیل فرزندشان که به دلیل معلولیت جسمی با محدودیت‌های زیادی مواجه است، به کار گرفته و در اختیار آنها گذاشته شود.

تهران - ایرنا - «ششمین دوره اعطای کمک هزینه پژوهشی پروفسور حسن ابراهیم‌زاده معبود» با همت بنیاد نخبگان استان گیلان برگزار و جوایز کمک هزینه پژوهشی برگزیدگان اهدا شد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، هدف اصلی این معاونت را حمایت متوازن و متناسب از زیست بوم نوآوری و فناوری اعلام کرد.