شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: استانها باید بر اساس نیاز منطقه خود نسبت به پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف اقدام کنند.

تهران - ایرنا - سازمان انرژی اتمی ایران و واحدهای تابعه در 6 رشته مهندسی به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه علم و صنعت ایران بورسیه می‌دهد.

تهران - ایرنا - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور با صدور حکمی، محمدرضا مخبر دزفولی را به سمت ریاست فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای به معاون آموزشی این وزارتخانه خواستار همکاری این معاونت با دانشحویان تحصیلات تکمیلی و تمدید مهلت دفاع پایان‌نامه‌ها تا پایان مهر 1402 برای تسهیل حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین شد.

تهران - ایرنا - بنیاد جهانی نانو در مقاله ای به بررسی امکانات خارق‌العاده فناوری نانو در تغییر شکل ذخیره‌سازی انرژی و تبدیل انرژی خورشیدی پرداخت و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای هدایت شیوه‌های انرژی پایدار ارائه داد.

یزد - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام نور فقط باید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت کند و طبق قانون، اجازه راه‌اندازی مقطع دکترا ندارد.

تهران - ایرنا - معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از آغاز نام‌نویسی دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته این دانشگاه خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اینکه بیش از 465 هزار نفر از داوطلبان آزمون سراسری 1402 انتخاب‌رشته کرده‌اند، گفت: مهلت انتخاب‌رشته شامگاه امشب (دوشنبه، 6 شهریور) پایان می‌یابد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران از به نتیجه رسیدن مذاکرات برای راه‌اندازی شعبه‌های دانشگاه در نجف و بغداد (عراق)، دمشق (سوریه) و گرجستان خبر داد و گفت: ساختاری را برای پیشبرد دیپلماسی علمی در دانشگاه طراحی کرده‌ایم.

تهران - ایرنا - فناوران یک شرکت دانش بنیان با استفاده از غشاهای هالوفایبر موفق به تولید سیستم تصفیه آب نانویی فردی شدند.

اردبیل - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: طی یک سال اخیر 15 محصول فناورانه استان با درآمد ارزی 47 هزار و 500 دلار به سه کشور هدف صادر شده است و تلاش می‌کنیم با بین المللی‌سازی روابط پارک علم و فناوری استان میزان درآمد ارزی این محصولات را افزایش دهیم.

تهران - ایرنا - رییس شرکت مایکروسافت در یک مجمع تجاری در دهلی نو گفت که توسعه سریع هوش مصنوعی این خطر را به همراه دارد که شرکت های بزرگ فناوری اشتباهاتی مشابه آغاز دوران رسانه‌های اجتماعی را تکرار کنند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1402 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

تهران - ایرنا - اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون علمی (کتبی، شفاهی و مصاحبه)، جذب مترجم رسمی قوه قضاییه سال 1401 بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

تهران - ایرنا - یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در طول سال‌های گذشته مشکل بازار و فروش محصولاتشان بود که در دولت سیزدهم با عارضه‌یابی که در این خصوص در معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت، در نهایت آیین‌نامه سیاست حمایتی «تولید بارِ اول» برای پشتیبانی از محصولات دانش‌بنیان داخلی تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه مرجعیت علمی از طریق دیپلماسی عمومی گسترش می یابد، گفت: دیپلماسی علمی تکمیل کننده دیپلماسی عمومی است.