جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: با تجهیز محیط‌بانی و محیط‌زیست‌بانان سراسر کشور اجازه نفس کشیدن به متخلفان عرصه محیط زیست را نخواهیم داد.

تهران - ایرنا - قاضی رسیدگی کننده پرونده اعضای گروهک منافقین خطاب به مردم آلبانی و برخی کشورهای میزبان اعضای این گروهک تروریستی خواست تا استرداد و خروج این افراد از کشورشان را مطالبه کنند.

تهران - ایرنا - معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به این که زائران حج عمره در مدت محدودی در عربستان به سر می‌برند، گفت: در صورت نیاز به خدماتی مانند جراحی به بیمارستان‌های سعودی اعزام می‌شوند.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری طی سفر به اسلام آباد (پاکستان)، پس از دیدار و گفتگو با همتای پاکستانی خود، 2 سند همکاری در حوزه حقوقی و قضایی را امضا کرد.

تهران - ایرنا - امروز برای همگان روشن شده که راهبرد پزشک خانواده راهبردی بنیادی برای تضمین سلامت و حقوق مردم در جامعه است؛ از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت نیز، پزشک خانواده مرکز تلاش‌های جهانی برای بهبود کیفیت هزینه اثربخشی و برابری در نظام سلامت است.

تهران - ایرنا - بر اساس یافته‌های یک پژوهش، تنهایی عاطفی 36.5 درصد و تنهایی اجتماعی 11.7 درصد از تغییرات گرایش به استفاده از شبکه‌های اجتماعی را پیش‌بینی می‌کنند.

تهران - ایرنا - افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال1403 تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند و احکام هم بر همین اساس صادر شد اما براساس قانون، میزان افزایش سالانه مستمری بازنشستگان تأمین‌اجتماعی در سطح حداقل و سایر سطوح، پس از تصویب و ابلاغ هیات‌وزیران اجرا می‌شود.

تهران - ایرنا - فرماندهی انتظامی کشور اعلام کرد: در روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

نیویورک - ایرنا - وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهامات پیش علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را متهم به نقض حقوق بشر در سال 2023 میلادی کرد.

تهران - ایرنا - رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از بازگشایی پاسگاه محیط‌بانی دریاچه تار این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - قرار است امسال مبلغ جریمه آسیب به حیات وحش، 3 برابر شود. مبالغی که پیش از این برای جریمه تعیین شده بود به گفته کارشناسان، بازدارندگی کافی نداشته و بروزرسانی این مبالغ لازم است. مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین روزهای فروردین این خبر را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم با حضور اعضای منصفه در شعبه 9 دادگاه کیفری یک برگزار شد.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وامنیت غذایی گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع‌بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال کنند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی 61 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: بنا داریم تا همه هنرمندان فاقد بیمه بتوانند به سهولت از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر لزوم گردآوری داده‌های مبتنی بر واقعیت تاکید کرد و گفت: در تدوین قوانین و مقررات باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی مورد توجه قرار گیرد.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه پیش‌نویس اصلاق قانون مدیریت پسماندها تهیه شد، گفت: از همه دستگاههای دولتی خواسته شده تا در هفته زمین پاک به منظور حفظ محیط زیست اقدامات تاثیرگذاری انجام دهند.