پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد که طب ایرانی میراث کشور ما است و در صورتی که درست به دنیا معرفی شود می‌تواند در کنار درمان، ارزآوری هم در کشور داشته باشد.

زاهدان - ایرنا - رییس دیوان عالی کشور گفت: عدالت تنها مختص دستگاه عدلیه نیست در نظامی که مبتنی بر احکام الهی است همه دستگاه‌ها باید مجری عدالت باشند.

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت در سال جاری میلادی سلامتی را به عنوان حق افراد معرفی کرده و از کشورها خواسته است که در راستای احقاق حقوق شهروندان خود، نسبت به توسعه بهداشت و سلامت در جامعه تلاش کنند.

تهران - ایرنا - برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به سندرم لی (اختلالی نورولوژیکی) بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

تهران - ایرنا - معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه استطاعت 98 درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به اینکه پسماندها به معضل محیط‌زیستی کشور تبدیل شده است، گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماندهای الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیراصولی مدیریت می‌شوند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به انجام 28 مورد عملیات امداد و نجات در 7 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی، گفت: نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر در 24 ساعت گذشته به 609 نفر امدادرسانی کردند.

تهران - ایرنا - معاون خرید راهبردی اداره‌کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی از اتصال داروخانه‌ها به سازمان بیمه سلامت و فراهم‌شدن امکان بهره‌مندی بیماران خاص تحت پوشش تأمین‌اجتماعی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در زمینه داروهای مورد تعهد این صندوق خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: 21 هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند استخدام شدند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب، گفت: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور ضمن تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای، گفت: پلیس به عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع است.

تهران - ایرنا - معاون قوه قضاییه و دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی گفت: همچنان مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستور کار همه نهادهای قضایی، اجرایی و امنیتی قرار دارد.

تهران - ایرنا - بودجه دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه 1403 شامل 77 درصد از کل بودجه عمومی است و این بخش از لایحه در مقایسه با قانون بودجه 1402 نزدیک به 29 درصد رشد داشته و به 2183 هزار میلیارد تومان رسیده است و در این میان 3.9 درصد از کل اعتبارات متعلق به قوه قضاییه است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهارم اردیبهشت به تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور سراسری، جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، آغاز دوردوم رسیدگی به پرونده تروریستی منافقین، رونمایی از 25 خودروی عملیاتی محیط‌بانی،47 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی، رتبه جهانی ایران در جراحی اورولوژی، رشد 26 درصدی تامین ارز دارو و کشف 580 تن موادمخدر پرداخته است.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد، گزارش‌هایِ خبری درخصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.