جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک مرکزی بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در سال 1402 برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1401 داشته است؛ همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در 34 روز گذشته از مرز 636 میلیون دلار گذشت.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بازسازی اورژانس‌ها در کشور خبر داد و گفت: بسیاری از مراکز درمانی در 2 سال اخیر با شروع کار دولت سیزدهم بازسازی و نوسازی شدند و امسال اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در حدفاصل روزهای 25 اسفند 1402 تا 15 فروردین 1403 (20 روز) تعداد هزار و 65 نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند و 17 هزار و 244 نفر نیز مصدوم شدند.

تهران - ایرنا - کیسه‌های پلاستیکی امروزه به معضلی برای محیط‌زیست در دنیا و کشور تبدیل شده است، روزانه 57 هزار تن پسماند در کشور تولید می‌شود که 12 درصد آن پلاستیک است، این آمار در حالیست که قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی در کشور تصویب و آیین نامه اجرایی آن آبان ماه سال 1401 تهیه و ابلاغ شده است.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 23 هزار پزشک متخصص در ایام نوروز به مردم خدمت رسانی کردند که از این تعداد 10 هزار نفر پزشک و بیش از 10 هزار و 300 نفر متخصص بودند.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان در مرزهای مشترک دریایی با کشور کویت، گفت: اجرای گشت‌های همزمان در دریا، تبادل اطلاعات و تجربیات، مقابله با قاچاق و ترددهای غیرمجاز به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

تهران - ایرنا - رییس جامعه اورولوژی ایران با بیان اینکه ایران از لحاظ ارائه خدمات مطلوب در جراحی اورولوژی در تراز جهانی قرار دارد، گفت: ایران بهترین خدمات را در زمینه اورولوژی در سطح منطقه ارائه می‌دهد.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال 1402، بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود که بیشتر شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بوده است.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف بیش از 580 تن مواد مخدر در سال 1402 خبر داد و گفت: مخدر تریاک همچنان رتبه نخست در کشفیات را دارد.

تهران - ایرنا - معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت 2250 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

تهران - ایرنا - معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور یعنی بیش از 47 میلیون نفر، تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تأمین‌اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم قرار دارند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: آموزش و پرورش در حوزه محیط‌زیست و ایجاد فرهنگ حفاظت کم کاری کرده است.

تهران - ایرنا - اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور اطلاعیه‌ای در خصوص معرفی شدگان مرحله دوم (معرفی به ارزیابی تکمیلی) یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور صادر کرد.

تهران - ایرنا - فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه 121» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

تهران - ایرنا - امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد 25 خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.