شنبه 1 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به افزایش 30 درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت در سال 1403 گفت: براین اساس مستمری مددجویان برای خانواده‌های تک نفره امسال به یک میلیون تومان رسیده است.

تهران - ایرنا - متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به افزایش شیوع آبله مرغان در فصل بهار، گفت: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا از تماس، دست و دیده بوسی با بیماران خودداری کنند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده‌باش نیروهای امدادی این جمعیت در 5 استان در پی اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران خبر داد.

تهران - ایرنا - فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه ای از مردم به ویژه بانوان معتقد و قانونمدار کشور برای همکاری و همراهی در اجرای طرح نور قدردانی کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: در سال گذشته بیش از سه هزار و 600 شماره کارت، حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در راستای پیشگیری از کلاهبرداری مسدود شده است.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از رفع انحصار تامین فاکتور 8 و نزدیک شدن به خودکفایی خبر داد و گفت: در سال 1402 با ورود یک شرکت دانش‌بنیان دیگر به حوزه تولید فاکتور هشت انحصار آن رفع و تامین این دارو به شرایط پایداری رسید.

تهران - ایرنا - دادستانی عمومی و انقلاب تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرد.

تهران - ایرنا - هیات عمومی دیوان عدالت اداری بند 5 آیین نامه نقل و انتقال فرهنگیان در خصوص نبود امکان نقل و انتقال معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی قبل از 10 سال، باطل کرد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا جزئیات کاهش سه ماهه طول مدت سربازی را تشریح کرد و به برخی ابهامات و پرسش‌ها در خصوص اینکه برخی شهرستانها مشمول کاهش 3 ماهه خدمت سربازی نمی‌شوند و سربازان باید همان 21 ماه را بگذرانند پاسخ داد.

تهران - ایرنا - سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان غیرغایبی که متقاضی تمدید موعد اعزام به دلیل همزمانی خدمت 2 برادر هستند، می‌توانند تا پایان خدمت دوره ضرورت برادر حین خدمت از تمدید تاریخ اعزام به خدمت بهره‌مند شوند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: 595 نفر از داوطلبان شرکت در حج تمتع امسال نتوانستند شرایط اعزام پزشکی به حج را پیدا کنند و از این سفر معنوی باز ماندند.

تهران - ایرنا - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: میانگین سنی فوت‌شدگان در کشور در سال گذشته برابر با 66.2 سال بوده که در بین استان‌ها بالاترین میانگین سن مربوط به استان گیلان با 71.3 سال و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 50.7 سال است.

تهران - ایرنا - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طرح اصلاح تقویم آموزشی مدارس در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

تهران - ایرنا - حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: سرقت‌های خرد بی‌تردید از جرایم مخل نظم عمومی و سلب کننده امنیت شهروندان است که اکنون مطابق قانون در زمره جرایم قابل گذشت است و اختیار تعقیب و مجازات مرتکب در اختیار شاکی خصوصی قرار دارد که این امر به عنوان یک اشتباه تقنینی ارزیابی می‌شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وپنجم فروردین به تسهیل روند تامین دارو، ثبت سفارش کتاب‌های درسی، ممنوعیت بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی، تهران دومین رتبه فوت‌شدگان ناشی از تصادفات کشور، توزیع 160 میلیون پاکت شیر در مدارس، ارزیابی 323 ساختمان پرخطر تهران و پرداخت حق بیمه 12 هزار اتباع خارجی غیر آسیب پذیر پرداخته است.

تهران - ایرنا - در پی شکایت یک ایرانی مقیم خارج کشور از سازمان ثبت احوال به‌خاطر ممنوعیت نامگذاری دخترش به «ژاکلین»، دیوان عدالت اداری رأی به بلامانع بودن نامگذاری دختران به این اسم داد.