شنبه 1 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - باشگاه دانش پژوهان جوان در اطلاعیه‌ای از صدور کارت‌های شرکت در آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی خبر داد و اعلام کرد: آزمون‌های مرحله دوم از ساعت هشت صبح فردا - شنبه 25 فروردین‌ماه - به طور رسمی آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور فراجا گفت: 101 نفر از هموطنان از روز سه شنبه تا روز گذشته - پنجشنبه - در اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل در ایام تعطیلات عید فطر، کاهش 46 درصدی را نشان می‌دهد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد ماه انجام می شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش ماموریت اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 1403 را توجه به منزلت، معیشت و خلق ثروت برای قشر فرهیخته کشور اعلام کرد و گفت: تحول گرایی باید مبنای تصمیم گیری‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های این صندوق در سال جهش تولید باشد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از متأثر شدن 15 استان از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی هلال احمر تا امروز (جمعه) به هزار و 687 نفر متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف امدادرسانی کردند.

تهران - ایرنا - سرپرست فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروهای مکمل و نیروزا که در بازار سیاه دارویی در ایران یافت می‌شود، حاوی ترکیبات خطرناک و داروهای شیمیایی همچون کورتون‌ها هستند.

تهران - ایرنا - سازمان بهزیستی کشور بیش از 100 وظیفه مستقیم و غیرمستقیم برعهده دارد و افراد متعددی از سالمندان تا افراد دارای معلولیت را تحت پوشش خود دارد اما هر کدام از این افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی باید دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی باشند.

اصفهان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: بمنظور بهبود شرایط فیزیکی و ارائه بهتر خدمات، از ابتدای سال 1401 حدود 80 درصد بخش‌های سه بیمارستان سازمان در استان بهسازی و نوسازی شد.

تهران - ایرنا - فوق تخصص گوارش و بیماری‌های کبدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: 98 درصد مبتلایان کبد چرب از بیماری خود اطلاع ندارند.

تهران - ایرنا - رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران و کارشناس ارشد مدیریت رسانه با اشاره به تاثیر مثبت سلامت روان فضای مجازی به شرط ارتقای سواد رسانه‌ای گفت: اگر از ابتدا روش درست بکارگیری ابزارهای تکنولوژیک رسانه‌ای را به نسل آلفا و زد و والدین آنها، آموزش دهیم، فضای مجازی می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد.

تهران - ایرنا - رییس پلیس راه کشور از فوت70 نفر در تصادفات تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: محدودیت‌های ترافیکی از صبح فردا جمعه در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال اجرا خواهد شد.

تهران - ایرنا - با وجود فعالیت نزدیک به 45 هزار دندانپزشک در کشور، توزیع نامتوازن دندانپزشکان در استان‌های مختلف، سطح دسترسی مردم را به این نوع از خدمات سلامت تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که به نظر می‌رسد باید برنامه مدونی برای ارتقای سطح دسترسی استان‌های کمتر برخوردار به متخصصان حوزه دهان و دندان تدوین شود.

تهران - ایرنا - پلیس راهور از تردد روان در محورهای شمال کشور و بازگشایی محور کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال (در هر دو مسیر) خبر داد.

تهران - ایرنا - تهران - ایرنا - وزیر نیرو در آیین بهره برداری از طرح‌های آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وضعیت مطلوب دریاچه ارومیه گفت: بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در حال بهره‌برداری است. کل ظرفیت نیرگاه‌های زیست توده‌مان تا شروع دولت 9 مگاوات بوده است امروز به 21 مگاوات رسید و حدود 18 مگاوات هم در حال اجرا داریم.

تهران - ایرنا - براساس مصوبات شورای عالی بیمه، تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه پایه، در حوزه سلامت بیمه‌شدگان و ازجمله دهان و دندان اقشار تحت پوشش را مورد توجه قرارداده و خدماتی را ارائه می‌دهد اما این خدمات همچنان گران و پرهزینه است و مردم توان پرداخت آن را ندارند و لازم است که سازمان های بیمه‌گر ضمن توجه جدی خدمات بیشتری را تحت پوشش ببرند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه رأی دیوان عدالت اداری درباره ممنوعیت سن فرسودگی رفع شده است، گفت: سن فرسودگی جدید برای وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمه‌سنگین، سنگین با توجه به همه استانداردهای جدید روز دنیا در مرحله بازبینی است.