یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس بسیج جامعه بانوان کشور گفت: جمعی از بانوان بسیجی در سراسر کشور طی فراخوانی از 23 هزار پایگاه بسیج به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و برای امر خداپسندانه اهدای خون در پویش مهر فاطمی قدم پیش گذاشتند.

تهران - ایرنا - پس از حادثه جنایتکارانه ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان در 13 دی 1398، پیگیری‌های حقوقی قضایی در محاکم داخلی و از بعد بین‌المللی در همکاری با عراق به جریان افتاد و این پرونده که به واقع، پیگیری حقوق یک ملت را در خود مستور دارد، همچنان باز است.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر دقت در نحوه شناسایی مجرمان خطرناک گفت: «ماهیت جرم»، «کیفیت ارتکاب» و «حالات روحی و روانی» در دسته‌بندی مجرمان همواره باید مورد توجه قرار گیرد و در تعیین خطرناک بودن یا نبودن مجرم، این سه شاخص ملاک تشخیص است.

تهران - ایرنا - همسر رهبر نهضت اسلامی نیجریه (شیخ زکزاکی)، با بیان اینکه بانوان ایرانی روحیه ظلم ستیزی دارند، گفت: همانطور که امام خمینی گفتند، زنان ایرانی می‌توانند حتی بیشتر از مردان در جامعه تاثیرگذار باشند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بالای 98 درصد سیستم اورژانس هوشمند است و تمامی فرآیندها اتوماسیونی انجام می شود، گفت: به زودی هوش مصنوعی در سیستم به کار گرفته می شود.

تهران - ایرنا - رشادت و بزرگی‌های حاج قاسم و خدمت‌های خالصانه و بی‌بدیل او در طی عمر خویش به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در کتب درسی مختلف، بنا به پایه و سن دانش‌آموزان گنجانده شده است.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اسفندماه امسال و پیش از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: 50 درصد ورودی برخی رشته‌های این دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند، در حالی که در دهه 70 در برخی رشته‌ها اصلا ورودی زن نداشتیم یا یک تا 2 نفر بودند.

تهران - ایرنا - رئیس انجمن طب اورژانس ایران، نسبت به کمبود متخصص طب اورژانس در کشور هشدار داد و گفت: سختی کار در اورژانس بیمارستان‌ها، باعث شده تمایل و اقبال به این رشته تخصصی بسیار کم شود و از حدود سه سال قبل، شاهد سیر نزولی متقاضی ورود به رشته طب اورژانس هستیم.

تهران - ایرنا - فرمانده مرزبانی فراجا گفت: سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» یک نظامی برجسته، دیپلمات قوی و یک انسان بزرگ بود که توانست دولت‌ها و نیروهای مردمی را در مبارزه با گروه‌های تکفیری تقویت کند.

تهران - ایرنا - وقتی برای مادرتان هدیه می‌خرید، خوشحالش می‌کنید یا به مناسبت روز مادر برایش جشن می‌گیرید، نرم و آهسته بخندید و بخندانید، شاید حوالی شما یک نفر در حسرت دیدار مجدد مادر است.

تهران - ایرنا - پاییز خشکی را از لحاظ بارندگی پشت سر گذاشتیم قطعا این شرایط به وضعیت ناخوش و حال بی‌رمق تالاب‌ها دامن می‌زند، به اعتقاد کارشناسان باید سنگینی عواقب کم‌بارشی میان بخش‌های مختلف تقسیم شود و در این مواقع فقط از حقابه محیط‌زیست به ویژه تالاب‌ها کم نکنیم.

تهران - ایرنا - زن به خاطر مظهریت جمالش برای مرد یادآور معشوق ازلی است پس هیچ آینه‌ای برای مرد در سیر صعودی و روحانی‌اش زلال‌تر از زن نیست.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوازدهمین روز از دی به برگزاری چهارمین جلسه دادگاه گروهک منافقین،23 هزار ایرانی قربانی اقدامات تروریستی، نگاه شهید سلیمانی به بانوان، ارمنستان میزبان کنگره زنان تاثیرگذار، افزایش 30 درصدی تامین داروها، پیگیری ابهامات معلمان در رتبه‌بندی و سه پرونده کلان لبنیات روی میز روسای شعب ملی تعزیرات پرداخته است.

تهران - ایرنا - رییس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری اعلام کرد: آزمون کارشناسان رسمی دادگستری روز جمعه 15 دی ماه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - ستاد خانواده و زنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز زن و پاسداشت مقام مادر و گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بیانیه صادر کرد.