یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز امور حقوقی و بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به پیگیری‌های حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: دادخواست این پرونده برای ارائه به دیوان بین‌المللی دادگستری در حال تدوین است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحقق 58 درصدی پوشش طرح پویش ملی سلامت در جامعه، از مردم برای مشارکت در این طرح با انجام غربالگری فشارخون و دیابت خواست تا 30 دی ماه به مراکز بهداشتی و پایگاههای جامع سلامت مراجعه کنند.

تهران - ایرنا - آیین تشییع پیکر پاک شهیده دانشجو - معلم «فائزه رحیمی» که در حادثه تروریستی سیزدهم دی ماه در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، روز شنبه -16 دی - در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور ارائه تسهیلات ارزان و کم بهره به یک هزار زن سرپرست خانوار خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اهدای بسته معیشتی به 260 هزار خانوار تحت حمایت خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که یکی از مصدومان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان امروز - شنبه - برای مداوا به تهران منتقل می شود.

تهران - ایرنا - بیش از 22 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کند که 59 درصد آنها فرسوده‌اند؛ از این‌رو حجم زیادی آلودگی در هوا منتشر می‌کنند و دولت سیزدهم برای برون رفت از این مشکل، برقی کردن خودروهای حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داد و مقرر شد این طرح در کلانشهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، تبریز و شیراز به صورت آزمایشی اجرا شود.

تهران - ایرنا - بیمارستان هزار تختخوابی نوین شریعتی که قرار است تا 18 ماه آینده به بهره برداری برسد، یک بیمارستان راهبردی برای استان های تهران و البرز به شمار می رود که نمی توان نقش آن را در خدمات رسانی بویژه در زمان بروز بحران نادیده گرفت.

تهران - ایرنا - تعداد شهدای افغانستانی حادثه تروریستی کرمان با شهادت یکی از مجروحین اتباع افغانستانی به 13 نفر رسید.

تهران - ایرنا - عضو گروه اخلاق و حقوق پزشکی پژوهشگاه رویان گفت: مسائل حقوقی روش‌های جدید درمان ناباروری راه‌کار فقهی دارد و باید از فتاوای فقهی راه کارها را استخراج کرد.

تهران - ایرنا - مدیر بحران ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروهای چهارگانه ارتش کشور در شرایط وقوع حوادث و بحران‌ها به صورت خودجوش برای کمک به مردم حضور یافته و به امدادرسانی و دیگر خدمات می‌پردازد.

تهران - ایرنا - رییس شورای اطلاع رسانی دولت در جریان سفر به زاهدان با خانواده 2 شهید حادثه تروریستی راسک دیدار و گفت‌وگو کرد.

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی باتاکید براینکه سیاست های دولت می تواند بسیاری از نابرابری ها را در دسترسی به مراقبت های باروری ایمن و موثر کاهش دهد، گفت: برای مقابله موثر با ناباروری، سیاست های بهداشتی باید ناباروری را به عنوان بیماری درنظربگیرد که اغلب می توان از آن پیشگیری کرد و در نتیجه نیاز به درمان های پرهزینه و دور از دسترس را کاهش داد.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 36 میلیون و 515 هزار و 689 نفر تا امروز در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان غذا و دارو در امور فعالیت‌های دانش‌بنیان سلامت‌محور با اذعان به طولانی بودن زمان بررسی و صدور مجوزها گفت: درصدد هستیم با افزایش تعداد کارشناسان، این زمان را کاهش دهیم تا تمام آزمایشگاه‌های زیرمجموعه سازمان غذا و دارو با تجهیزات ساخت داخل تجهیز شوند.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اسامی 22 شهید دانش‌آموز حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان اعلام کرد و گفت: این شهدای دانش‌آموز از شهرستان‌های کرمان، نرماشیر و زرند بودند.