یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - سرشماری حیات وحش با هدف شناسایی آخرین وضعیت جمعیتی گونه های حیوانی، نحوه حفاظتی آنها با تعیین ترکیب جنسی و چگونگی از وضعیت زیستگاهی 2 مرتبه در سال توسط اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین انجام می‌شود تا ضمن اطلاع از زاد و ولد حیات وحش موجود، آمار جمعیتی را نیز نسبت به سال گذشته به انجام برسانند.

تهران - ایرنا - جامعه ایران در حالی حرکت به سمت سالمندی را آغاز کرده است که هنوز خدمات توانبخشی آنگونه که باید، سهم مناسبی از نظام سلامت ندارد و نیاز است با توجه به تغییرات جمعیتی کشور در دهه های پیش رو، سازمان‌های بیمه‌گر نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهمین روز از دی به 23 دانش‌آموز شهید و 20 مجروح در حادثه تروریستی کرمان، قابلیت بهره‌برداری 50 هزار تاکسی برقی، ارایه تسهیلات به 1000 زن سرپرست خانوار، افزایش 9 هزار میلیارد تومانی بودجه صندوق حمایت از بیماران خاص، تحقق 58 درصدی طرح پویش ملی سلامت و آزادی 2548 زندانی جرایم غیرعمد پرداخته است.

تهران - ایرنا - یکی از مجروحان حادثه تروریستی کرمان روز شنبه 16 دی ماه به شهادت رسید و بدین ترتیب تعداد شهدای خارجی به 14 نفر افزایش یافت.

تهران - ایرنا - دفتر سخنگوی فراجا از انتصاب سردار تیمور حسینی با حکم فرمانده کل انتظامی کشور به سمت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خبر داد.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه درباره اجرای حکم «رویا حشمتی» با اشاره به اینکه ادعاهای وی با واقعیت موجود تفاوت بسیار دارد اعلام کرد که این فرد به دلیل ارتباط با جریان‌های سازمان‌یافته اباحه‌گری محکوم شده و اجرای حکم شلاق برای او مطابق با قانون بوده است.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: افرادی که در فضای مجازی خطاب به شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهید حاج قاسم سلیمانی توهین و هتاکی کرده بودند با گزارش ارسالی از سوی ضابطان قضایی پرونده‌هایی برای آنها در استان‌های مختلف تشکیل شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه قانون هوای پاک از حل مشکل آلودگی هوا عاجز است، گفت: صددرصد عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌ها و به عنوان منابع درآمد پایدار اختصاص می‌یابد که لازم است بخشی از آن به صندوق ملی محیط زیست اختصاص یابد.

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه حادثه تروریستی کرمان اوج استیصال صهیونیسم است، گفت: شهادت افتخار ماست و این ملت، ملت امام حسین هستند؛ بدون شک چنین حرکت‌های جنایت بار و ظالمانه، حکایت از زبونی دشمن و ناامیدی از مقابله رو در رو با فرزندان غیور ملت ایران دارد.

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا از شناسایی 100 تارنما با هویت معلوم در داخل کشور خبر داد که هم صدا با جریان معاند محتوای توهین آمیز به ساحت مقدس شهدای حادثه تروریستی کرمان کرده بودند.

تهران - ایرنا - صحت ششمین دوره انتخابات شورایعالی نظام پرستاری از سوی رئیس هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستار تایید شد.

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات بیمه سلامت به بیماران صعب‌العلاج مورد حمایت دولت و مجلس بود و امسال نیز در تلاش هستیم بودجه این صندوق را حداقل به 9 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

تهران - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: 23 دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان شهید و 20 دانش‌آموز دیگر مجروح شدند که حال تعدادی از مجروحان مساعد نیست.

تهران - ایرنا - بین بروز اقدام به خودکشی با مناطق اقلیمی کشور رابطه معناداری وجود داشته که می‌تواند با عوامل جغرافیایی، تغییرات جوی مانند دما و رطوبت و نیز عوامل فرهنگی، اقتصادی، روانی و اجتماعی در ارتباط باشد.

تهران - ایرنا - همزمان با سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی و در پی دستور رئیس قوه قضائیه مسئولان قضایی استان‌های کشور به مشکلات 10 هزار و 11 نفر رسیدگی کردند.

تهران - ایرنا - معاون روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زنان هم در دنیا و هم در ایران از پیشگامان امر اطلاع‌رسانی در حوزه محیط زیست هستند.