یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل منابع انسانی سازمان انتقال خون اعلام کرد: 10 نفر از نخبگان که برای استخدام در این سازمان اعلام آمادگی کرده بودند، پس از گذراندن مصاحبه تخصصی و کسب امتیاز مناسب در حال حاضر دوره آموزشی و آمادگی برای جذب را پشت سر می گذارند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از انهدام باند بزرگ توزیع قرص‌های روانگردان معروف به «باند عقرب» از طریق فضای مجازی در شهر تهران، در عملیات ضربتی خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیر طرح ملی هوای مادری از برگزاری رویداد ملی «هوای مادری» با رویکرد هم افزایی مجموعه‌های شاخص مادر و کودک به میزبانی مشهد مقدس خبر داد و اعلام کرد: در این رویداد 30 گروه برگزیده فعال در حوزه مادری و تعلیم کودک به ارایه تجربیات خود می پردازند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دو سال اخیر 5 هزار محصول سلامت محور در کشور تولید و بیش از سه هزار محصول وارد بازار شده است، بر ضرورت ترغیب مردم برای جذب سرمایه های خود در حوزه تولید علوم پزشکی و پارک های علم و فناوری تاکید کرد.

تهران - ایرنا - نقش مداخلات احتمالی منطقه ای در تغییرات بارندگی کشور در قالب سمیناری علمی مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد.

تهران - ایرنا - لایحه برنامه هفتم توسعه چندین مصوبه متعدد در حوزه بیمه‌های اجتماعی مانند افزایش سن بازنشستگی، صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌های مکمل داشت که هرکدام از این مصوبات برای صندوق‌های بازنشستگی مزیت‌ها و معایبی به همراه دارد و حتی ممکن است به ناترازی سازمان‌های بیمه‌گر منجر شود.

تهران - ایرنا - معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از نهایی و اجرایی شدن موافقت‌نامه تأمین‌اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و ابلاغ بخشنامه مربوط به نحوه اجرای این موافقتنامه به واحدهای اجرایی این سازمان خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه 275 دانشمند ایرانی در جمه دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار دارند، از واگذاری و ماموریت ویژه دانشگاههای علوم پزشکی برای تامین داروهای بیماران خاص با استفاده از ژن درمانی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی وزیر دادگستری گفت: هدف دولت در لایحه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر کمک به اقشار آسیب دیده از نظر اجتماعی و عاطفی و ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد است.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه میزان اهدای خون 9 ماهه سال 1402 به یک میلیون و 759 هزار و 734 واحد اهدای خون رسیده است، از رشد بیش از چهار درصدی اهدای خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اعزام 2 دانش آموز حافظ کل قرآن کریم به کشورهای بنگلادش و امارات خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هدف گذاری 70 درصدی نوبت دهی الکترونیک در مراکز درمانی در راستای تسهیل دسترسی هموطنان به خدمات درمانی خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های مشترک ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای سال تحصیلی 1403 - 1404 خبر داد.

تهران - ایرنا - بعد از عقد قرارداد میان مدیر کل منابع طبیعی مازندران (نوشهر) و شهردار چالوس، نوزدهم آذر خبر احداث پارک جنگلی در 6هزار هکتار از مناطق جنگلی چالوس منتشر شد. فعالان و کارشناسان محیط‌زیست نگران سوء مدیریت و آسیب به اکوسیستم طبیعی این جنگل‌ها هستند و مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر از تفاوت واگذاری و احاله می‌گوید.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هرگونه تبلیغات برای تمدید دائمی پلاک گذر موقت و تغییر پلاک به ملی کذب و مصداق بارز کلاهبرداری است.

تهران - ایرنا - موضوع افزایش مهاجرت پزشکان در سال‌های اخیر، کاهش گرایش به برخی رشته‌های پزشکی، افت کیفیت خدمات درمانی، همزمان با رونق گرفتن بازارهای پولسازی مثل زیبایی، نگرانی‌های زیادی را برای آینده طبابت و سلامت در ایران ایجاد کرده است. افزایش مهاجرت پزشکان چقدر جدی است؟ پزشکان چه می‌خواهند؟ و چه سرنوشتی در آینده برای پزشکی ایران رقم می‌خورد؟