یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: در پی حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان 22 دانش‌آموز استان از شهرستان‌های کرمان، نَرماشیر و زرند به شهادت رسیدند.

تهران - ایرنا - این روزها بحث تعیین نرح تعرفه های پزشکی برای سال آینده مطرح است؛ موضوعی که به یک دغدغه مهم میان جامعه پزشکی تبدیل شده و نوعی بازی دو دوتا چهارتای تعرفه پزشکی با تورم است.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تجاری سازی و صادرات دستگاه بومی استخراج فوق بحرانی پنج لیتری دیجیتالی شده است که کاربردهای گسترده‌ای در داروسازی دارد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان غذا و دارو از اولویت‌دهی این سازمان به صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها و خرید محصولات ایران‌ساخت خبر داد و گفت: تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت می‌تواند به توسعه آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو کمک کند.

تهران - ایرنا - «امیرحسین بانکی‌پور» نماینده مجلس گفته: روزانه دو هزار سقط در کشور اتفاق می‌افتد که 93 درصد جنین‌ها حلال زاده هستند؛ اما آیا این ادعا صحت دارد؟

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور به همه دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستور داد تا با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برخورد قاطع داشته باشند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمت رسانی به سالمندان مجهول الهویه گفت: سه هزار و 862 سالمند با دستور قضایی در مراکز شبانه روزی سالمندان مقیم هستند.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهاردهمین روز از دی به شهادت 84 نفر و 284 مجروح و ترخیص 104 نفر از مصدومان در حادثه تروریستی کرمان، عروج مادران در روزی که به نام آنان بود، شهادت دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان در حادثه تروریستی، پابند الکترونیک، ضرورت گسترش بریل الکترونیک و غربالگری فشارخون و دیابت برای بیش از 35 میلیون ایرانی پرداخته است.

تهران - ایرنا - جمعی از مردم و دانشجویان تهران امشب با حضور در فرودگاه مهرآباد به استقبال از پیکر دانشجوی شهیدی رفتند که در حادثه تروریستی روز چهارشنبه در کرمان به شهادت رسید.

تهران - ایرنا - همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در پی دستور رئیس قوه قضاییه با موضوع برگزاری آیین‌های آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و دستور رئیس سازمان زندان‌ها، 2548 نفر از زندانیان آزاد شدند.

تهران - ایرنا - رئیس گروه توانبخشی حرفه‌ای و آماده‌سازی مهارتی افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون بالغ بر 20 هزار نفر افراد دارای معلولیت‌های متوسط و بالاتر که شرایط آموزش‌های رسمی را کمتر دارند در مراکز توانبخشی حرفه‌ای خدمات دریافت می‌کنند.

تهران - ایرنا - معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 35 میلیون و 407 هزار و 876 نفر تا امروز پنجشنبه چهاردهم دی ماه در «پویش ملی سلامت» در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند.

پاکدشت_ایرنا_رئیس شورای شهر اسلامی پاکدشت گفت: کارهای عمرانی به سرعت و در سطح شهر به تناسب بودجه ای که در اختیار داریم؛ برنامه ریزی خواهد شد.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: 104 نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان از بیمارستان ترخیص شدند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با قدردانی از هموطنان برای اهدای خون مورد نیاز به مجروحان حادثه تروریستی کرمان، از اهدای خون 707 واحدی اهداکنندگان کرمانی خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وجود حدود 150 رشته فوق تخصصی و تخصصی در کشور در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: احساس نیاز در جامعه به معنای ایجاد رشته نیست؛ ما باید رشته‌های مادر را تقویت کنیم و مهارت را به افراد آموزش دهیم.