یک‌شنبه 15 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: 76 درصد داروخانه‌های کل کشور به‌دنبال نظارت گسترده سازمان غذا و دارو بر فعالیت شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها در سه هفته اخیر در زمینه شیرخشک بازرسی شد که بیش از 200 شعبه پخش شیرخشک و 12 هزار داروخانه در سطح کشور را دربرمی‌گیرد.

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: نتیجه آزمایش‌ها نشان داد که محموله کشف شده پنج تنی زبان حیوان در هرمزگان متعلق به گاو بوده است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه در بازدید از زندان اوین با اشاره به سیاست‌های قضایی در راستای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط بار دیگر تاکید کرد که مرتکبان جرایم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آنها نمی‌شود.

تهران - ایرنا - در حالی که نرخ اشتغال رو به افزایش است اما به گفته معاون اشتغال وزیر کار هم‌چنان در پنج استان باوجود تقاضای بازار، نیروی کار نداریم؛ اما چرا کارگران تمایلی به اشتغال در برخی مشاغل ندارند؟

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست دستور داد با توجه به کم بارشی‌های امسال، مطالعه دقیقی پیرامون تغییرات اقلیمی و کم بارشی انجام شود.

تهران - ایرنا - رهبر انقلاب در دیدار با زنان و دختران، خانه را محل آرامش و آسایش زن خواندند و تأکید کردند: «رفتارهای بد شوهر مانند بددهانی یا آسیب‌زدن جسمی به هیچ وجه قابل قبول نیست.» این فرموده‌های رهبر انقلاب جرقه‌های امید را در دل بانوان روشن کرد زیرا دیدگاه ویژه ایشان به این مساله علاوه بر امیدواری بیشتر، کاهش خشونت علیه زنان را به همراه دارد.

یک بانوی طراح صنعتی با تاکید بر اهمیت همدلی، کنجکاوی و درک عمیق اصول طراحی انسان محور، گفت: طراحان باید به دنبال فرصت هایی برای همکاری در رشته های مختلف و پرورش مجموعه مهارت های متنوع باشند تا بر جهان تاثیر مثبت و پایدار گذارند.

تهران - ایرنا - آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که با وجود هشدار پزشکان درباره مضرات سیگارهای الکترونیکی، تنها 34 کشور فروش این سیگارها را ممنوع کرده‌اند.

تهران - ایرنا - سلامت چشم کودکان چنان اهمیتی دارد که هر نوع اشکال در بینایی در این بازه سنی گاهی به نابینایی و کاهش دید فرد در بزرگسالی بینجامد اما گروهی از والدین با بی‌توجهی به این موضوع، از غربالگری به هنگام کودکان خود طفره می‌روند.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: «پویش ملی سلامت» به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جمعیت هدف بالای 18 سال در جمعیت هلال‌احمر در حال برگزاری است.

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت (20 آبان) تاکنون بیش از 334 هزار نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان امسال 24 سال است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به زودی این موضوع را ابلاغ می‌کند.

تهران - ایرنا - چهار نفر از از عوامل تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که تحت هدایت افسران سرویس موساد مرتکب اقدامات گسترده‌ای علیه امنیت کشور شده بودند پس از طی روال قانونی صبح امروز جمعه - هشتم دی - به دار مجازات آویخته شدند.

تهران - ایرنا - پتروشیمی صنعت بزرگ و مادر است که سهم عمده‌ای در تولید و ارزآوری کشور دارد اما در عین حال موجب آسیب به منابع آب، خاک و هوا می‌شود، بر این اساس سازمان حفاظت محیط زیست نظارت مداومی بر عملکرد این صنعت دارد، همچنین واحدهای پتروشیمی برنامه‌های مدونی را برای کاهش آلودگی و تخریب محیط‌زیست تهیه کرده‌اند که بخشی از آنها اجرا شده و بخشی هم در حال اجراست.

تهران - ایرنا - هوش مصنوعی، جدیدترین پدیده در دنیای فناوری اطلاعات به شمار می رود که توانسته علوم مختلف را تحت تاثیر قرار دهد و بدون تردید حوزه پزشکی نیز می تواند از این پدیده برای خدمت رسانی بهتر به جامعه در عرصه سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی بیشترین استفاده را ببرد.

بندرعباس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان میناب گفت: محموله پنج تنی زبان گزار با همکاری واحد سلامت محیط و کار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان معدوم شد.