یک‌شنبه 17 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سهم 40 درصدی موتورسیکلت‌ها از تصادفات، مرگ بیش از 60 درصد راکبان در زمان تصادف به دلیل نداشتن کلاه ایمنی و اینکه 90 درصد آنها فاقد بیمه نامه هستند، موتورسیکلت سواران را به دایره المعارفی از تمرد از قوانین تبدیل کرده است که این تخلفات همه ساله هزینه گزافی را از منظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می کند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: از 20 آبان تاکنون شاهد مشارکت 65 درصدی مردان و 35 درصدی زنان کشور در «پویش ملی سلامت» بوده‌ایم.

تهران - ایرنا - سازمان تعزیرات حکومتی 2 شرکت خودروساز را علاوه بر جریمه نقدی، به بازگرداندن بیش از 2 هزار میلیارد ریال اضافه دریافتی به مشتریان محکوم کرد.

تهران - ایرنا - کارشناس مطالعات زنان و خانواده گفت: بانوان ایرانی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های متعددی برخوردار هستند که می توانند قله‌های موفقیت را با تلاش خود فتح خواهند کرد.

تهران - ایرنا - معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده زبان‌های کشف شده متعلق به چه حیوانی است گفت: منتظر جواب آزمایشگاه هستیم که اگر به حیات‌وحش مربوط باشد در آن صورت اقدام خواهیم کرد.

تهران - ایرنا - رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه نخبگان نگران سربازی خود نباشند، اظهار داشت: این قشر می‌تواند خدمت سربازی را در قالب یک پروژه علمی و پژوهشی به انجام برسانند.

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: پیروزی در جنگ تحمیلی بدون پشتیبانی زنان امکان‌پذیر نبود.

تهران - ایرنا - پرونده «یوهان هنریک نیلز فلودروس» تبعه سوئدی در جریان رسیدگی قرار دارد و از آنجا که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی کارفرمای اصلی او هستند، دولت سوئد حالا مجبور است روندی را که صهیونیست‌ها ترسیم کرده‌اند، پیگیری کند و چاره‌ای جز پیروی از اسرائیل ندارد.

تهران - ایرنا - دولت سیزدهم در دو سال و نیم گذشته پنج بیمارستان را در استان تهران وارد مدار خدمت رسانی کرده است و انتظار می رود با تکمیل سه بیمارستان باقیمانده در تهران، ورامین و پاکدشت کمربند سفید بیمارستانی در پرجمعیت‌ترین استان کشور تکمیل شود.

تهران - ایرنا - مداخله در عملکرد مغز مجرمان دارای اختلالات شخصیتی و بدون احساس عذاب وجدان، مبحثی قدیمی است که حال مرکز مغز ایران سعی دارد در مناظره ای به آن پاسخ دهد.

تهران - ایرنا - اگر قصد دارید تا دمی را آسوده و به دور از هیاهوی ترافیک و آلودگی شهری، سپری کنید و از آفتاب دلپذیر زمستانی نهایت استفاده را ببرید، سفر به «خرانق» در استان یزد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در ششمین روز از دی به وصول 3400 میلیارد ریال فرار مالیاتی، ممنوع‌الخروجی 17 هزار بدهکار مالی، کمک مسیریاب‌های داخلی در مدیریت ترافیک به پلیس، ارائه 8 هزار ویدئوی آموزشی در شبکه شاد، بررسی محوشدن ابرها روی دریاچه اومیه، توزیع شیر در مدارس ابتدایی 27 استان و برگزاری اجتماع فرزندان حاج قاسم پرداخته است.

تهران - ایرنا - مدیرکل آموزش‌های همگانی معاونت آموزش و پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: آموزش‌های کمک‌های اولیه، امداد و نجات، مهارت داوطلبی و کار تیمی این جمعیت همه اقشار مختلف از نونهالان تا سربازان وظیفه را پوشش می‌دهد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با اجرای طرح پوشش فراگیر از ابتدای فعالیت دولت سیزده تاکنون بیش از 2 میلیون نفر با مشخصات کامل به نظام بیمه‌ای اضافه شدند و از این محل، نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان درآمد پایدار برای صندوق ایجاد شده است.

تهران - ایرنا - کارشناس اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که در دیدار جمعی از بانوان با رهبر انقلاب اسلامی حضور داشت، گفت: نگاه رهبر انقلاب، طرز تفکر، بینش و نگرش ایشان به بانوان پیشرو است و برای خانم‌ها و همه مردم ایران راهگشا است.

تهران - ایرنا - بر اساس نتایج یک پژوهش، نوگروی دینی در میان دختران به نسبت مادران به نحو اساسی‌تری رخ داده است. علاوه بر این می‌توان از نوعی تکثر و تنوع در دین‌داری زنان ایرانی سخن گفت؛ امری که در جهان سنتی چندان محل توجه نبوده است.