یک‌شنبه 17 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه برای اعطای مرخصی 10 روزه به محکومان مسیحی واجد شرایط به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی دستور داد.

تهران - ایرنا - بهره‌کشی از کودکان در عصر حاضر دیگر از «کودکان کار» گذشته و با ظهور فضای مجازی شاهد «کودک بلاگر» هایی هستیم که والدین با اهداف بهره برداری اقتصادی از نمایش فرزندان خود آنها را وادار به حضور در شبکه‌های اجتماعی می کنند؛ اقدامی که جز بیماری‌ها و اختلالات روانی حاصلی برای آینده آنان نخواهد داشت.

تهران - ایرنا - با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ 2 میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون خدمات الکترونیک انتظامی شرکت پژوهش و توسعه ناجی از امکان پذیر شدن استعلام کارت و سند وسیله نقلیه در اپلیکیشن پلیس من و سامانه سخا خبر داد.

تهران - ایرنا - مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات نخستین هفته دی ماه را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان باید پاسخگوی سوالات متعدد در زمینه مولفه‌های زیستی باشد، اما اکنون فقط به مسائل روزمره آنهم اگر در صورت سوال مردم و یا سمن‌ها باشد، پاسخ می‌دهیم، این در حالیست که بر اساس وظیفه خود باید مسائل مربوط به 20 تا 50 سال آینده را تبیین کنیم.

تهران - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در 2 بخش سلامت و ورزش بانوان قدم‌های خوبی در کشور برداشته شد، ما در بخش سلامت پیگیر بهداشت بانوان هستیم و در بخش ورزش نیز نیاز داریم عدالت تخصیص مکان‌ها و امکانات ورزشی در کشور حاکم شود که یکی از کارهای ما در استان‌ها همین موضوع است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت احوال کشور از پیش بینی اعتبار بیش از 150 میلیارد تومانی برای توسعه حوزه فناوری این سازمان در سال آینده خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت اصلاح تعرفه‌های پزشکی، گفت: سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات بیمارستان‌ها را به موقع پرداخت کنند تا خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال نشود.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به همکاری هلال احمر و بسیج در اجرای طرح پویش ملی سلامت، گفت: 33 درصد جمعیت بالای 30 سال در کشور دچار پرفشاری خون هستند.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور بر رعایت قانون مبنی بر ارزیابی ادله و مدارک مستدل و محکم تاکید کرد و گفت: احضار و جلب اشخاص قبل از ارزیابی ادله تخلف است.

تهران - ایرنا - مدیر اقتصاد و مدیریت دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اقلام سلامت محور مانند کالاهای دیگر نیست، گفت: سیستم نظارتی سازمان غذا و دارو روی سامانه‌های فروش اینترنتی دارو باید قوی‌تر باشد.

تهران - ایرنا - مجمع عالی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام سید رضی موسوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما دانش‌آموزان انقلابی و ولایی این جنایت متحوش رژیم صهیونیسم را محکوم می‌کنیم و با سه سلاح ایمان، قلم و شجاعت پاسخ دندان‌شکنی به این جنایت ظالمانه دشمنان اسلام خواهیم داد.

تهران - ایرنا - مراسم نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها وایده‌های نوآوران در ورزش بانوان صبح امروز سه‌شنبه (5 دی ماه) در مجموعه ایوان شمس برگزاری شد

تهران - ایرنا - وزیر کشور ضمن اعلام صدور 10 میلیون کارت هوشمند ملی برای افرادی که در نوبت بودند، گفت: دستگاه‌ها برای ارائه خدمت به مردم نباید کپی مدارک هویتی دریافت کنند.

تهران - ایرنا - خون پاک 11 شهید فراجا که در روزهای پایانی پاییز خاک گرم مناطق مرزی ایران را گلگون کرد، بار دیگر لزوم تقویت مرزها را برای جلوگیری از ورود اشرار، سوداگران مرگ و عناصر تروریستی به نهادهای تصمیم گیر، تاثیرگذار و قانونگذار آن هم در آستانه بودجه سال آینده گوشزد کرد و نشان داد هرگونه غفلت از مرز می‌تواند تبعات اجتماعی و سیاسی به دنبال داشته باشد.