یک‌شنبه 17 تیر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا از تصویب آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی در هیات دولت خبر داد و گفت: بر این اساس از این پس گواهینامه‌های رانندگی به صورت دو زبانه برای همه افراد صادر می شود.

تهران - ایرنا - با مطالعه‌ای تاریخی و گذرا درباره وضعیت نفوذ اسرائیل در سوئد، می‌توان دریافت که نام یهودیان از اسناد به جا مانده در قرن 17 میلادی در این کشور ثبت شده است.

تهران - ایرنا - بر اساس تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، حمل و نقل درون شهری دولتی و عمومی برای افراد دارای معلولیت، رایگان می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌های پایه در کشور باید تقویت شوند، گفت: سامانه مشترک اطلاعات بین سازمان‌های متولی حفاظت از منابع طبیعی کشور تشکیل شود.

تهران - ایرنا - این روزها که ماموران شهرداری درختان را در خیابان‌های شهرمان هرس می‌کنند، به یاد مقایسه هرس درختان با خمس می‌افتم که اگر این کار برای سلامتی و شادابی درختان ضروری است، پرداخت خمس هم برای سلامت مالی هر انسانی واجب و ضروری است.

تهران - ایرنا - معاون امور اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 16 هزار و 965 بدهکار قطعی مالی شامل بدهکاران بانکی، بدهکاران چک‌های برگشتی، بدهکاران مهریه و بدهکاران مشمول ماده 77 قانون شهرداری‌ها از طریق واحدهای اجرای اسناد رسمی این سازمان ممنوع‌الخروج شدند.

تهران - ایرنا -«شهروند گرامی سلام، پیام شما با کد "1927643500" توسط "شرکت واحد اتوبوسرانی" مورد بررسی قرار گرفت. ضمن عرض پوزش با توجه به اعلام واحد مربوطه به شرح ذیل، در حال حاضر امکان رسیدگی اجرایی به آن مقدور نیست.»

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه با هیأت 90 نفره قضات به‌منظور رسیدگی به درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان از ندامتگاه مرکزی نسوان تهران بازدید کرد و در نتیجه این بازدید دستورات لازم قضایی برای رفع مشکلات زندانیان صادر شد.

تهران - ایرنا - بخشنامه بودجه سال 1403 دهیاری ها و شهرداری های سراسر کشور از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا در دهیاری‌ها و شهرداری ها به استانداری‌ها ابلاغ شد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در پنجمین روز از دی به سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین، ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی، کاهش تلفات و خسارات زلزله، تامین 280 دستگاه پزشکی در مناطق محروم، آغاز پویش‌های دهه بصیرت سازمان دانش‌آموزی، آمادگی بیمه سلامت برای حمایت از مبتلایان سرطان، صدور10 میلیون کارت هوشمند و امنیت در مرزها پرداخته است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز پرداخت بیش از 9 هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و غیردانشگاهی و ادامه این پرداخت‌ها تا پایان دی ماه خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تهیه بسته سیاستی ساماندهی رشته ها، گفت: مقاله، قرارگاه نیست بلکه گذرگاهی برای رسیدن به محصولات و فناوری های جدید است.

تهران - ایرنا - برگزاری جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات «یوهان هنریک نیلز فلودروس» تبعه سوئدی که به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شده است، از 19 آذر امسال آغاز و تاکنون سه جلسه آن برگزار شده است.

تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: مهمترین اقدامی که در زمینه ارایه خدمات در زمان وقوع بحران باید در کشور شکل گیرد، مدیریت یکپارچه است.

تهران - ایرنا - رییس دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بررسی کاربردهای علوم اعصاب در هوش مصنوعی را یکی از محورهای این رویداد علمی برشمرد و گفت: دانش علوم اعصاب را باید مردمی کرد و در اختیار آنان قرار داد.

تهران - ایرنا - رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری در سلامت کامل خبر داد.