جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و انجمن سینمای جوانان ایران با موضوع حمایت این بنیاد از تولید محصولات فرهنگی و فیلم‌های برتر در حوزه جمعیت و خانواده امضا شد.

تهران - ایرنا - نیمی از جامعه آماری ایران را زنان و دختران با نقش‌های مهم در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی، آموزشی، هنری و مشارکت‌های فعالانه تشکیل می‌دهند که فعالیت‌های آنها نیازمند حمایت برای توانمندسازی و هدایت برای داشتن فرصت‌های شغلی و فراهم کردن زمینه ازدواج است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص بخش مهمی از ظرفیت‌های تخصصی این سازمان به پیشگیری از معلولیت بینایی اشاره کرد و روز جهانی عصای سفید را فرصت مغتنمی برای شناخت ظرفیت‌های جامعه فرهیخته نابینان و کم بینایان و نیز پرداختن به مسائل و موضوعات مربوط به این قشر دانست.

شیراز - ایرنا - سفر رییس جمهور به فارس که در روزهای پنجشنبه 20مهرماه و جمعه 21مهرماه انجام شد رهاوردهای قابل‌توجهی برای زنان و دختران فارس به همراه داشت؛ رهاوردهایی که می‌تواند سهم بانوان این استان را در عرصه‌های مختلف افزایش دهد.

تهران بزرگ - رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: با تلاش‌های جهادی همکاران این مرکز به صورت میانگین در هر استان 8 تا 10 ساختمان پر تردد ناایمن را شناسایی کرده‌ایم.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور در دولت سیزدهم، 25 مهرماه با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود.

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از رفع مشکل عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی خطوط متروی تهران خبر داد.

مشهد - ایرنا - مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو کودک مرگ مغزی 14 ماهه ساکن مشهد جان کودک چهار ساله را نجات داد.

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دادستان اسلامشهر حکم داده که همه حریم منطقه 18 تهران باید وارد حریم اسلامشهر شود که این کار درست نیست و حق تعیین حکم ندارد.

تهران - ایرنا - سازمان‌های مردم نهاد که همواره نقش موثری را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا کرده اند، اکنون به دنبال طرح‌های ابتکاری و خلاقانه برای یاری رسانی به مردم و مقابله با چالش‌های اجتماعی هستند.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری به ضرورت حمایت سازمان‌های مردم نهاد از دولت برای بهبود وضعیت کودکان اشاره کرد و گفت: اکنون مطابق قانون 20 دستگاه اجرایی وظیفه حمایت از کودکان را برعهده دارند.

سنندج - ایرنا - مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری با سرمایه‌گذاری 274 میلیارد و 20 میلیون ریال، زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان سقز ارتقا و توسعه پیدا کرد.

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی تهران در خصوص اجرایی شدن تراموا برای این شهر گفت: هنوز موضوع اجرایی شدن طرح استفاده از تراموا نهایی نشده و موضوع مالی و علمی آن باید دقیق‌تر بررسی شود.

نوشهر - ایرنا - فرمانده پلیس راه کندوان گفت: رانندگان با توجه به آغاز انسداد جاده از صبح امروز - یکشنبه - برای ایمن سازی کامل آن از ازدحام در ورودی های این جاده خودداری کنند.

تهران - ایرنا - رئیس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 13 هزار و 671 نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند.

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز گفت: عامل یا عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش که شب گذشته در این استان رخ داده به سزای اعمال خود خواهند رسید.