شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شورای بین المللی پرستاران ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع انسانی و بهداشتی در نوار غزه، از پیگیری وضعیت ایمنی و حفاظت از پرستاران، کارکنان بهداشتی و حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی برای همه از سوی این نهاد خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران گفت: در 6 ماه نخست امسال 50 نفر از محکومان قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اولین محموله وارداتی شیرخشک نوزادان وارد گمرک شده و طی 2 هفته آینده چهار میلیون قوطی توزیع خواهد شد، تاکید کرد که این واردات به صورت مقطعی خواهد بود و پس از اشباع بازار متوقف خواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: آزادی زندانیان تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک از اول امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است و اکنون 1384 زندانی از این سامانه‌هااستفاده می‌کنند.

تهران - ایرنا - مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: براساس اسناد بالادستی و قوانین موجود، آموزش زبان خارجی باید از دوره بعد از ابتدایی آغاز شود و ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجه فقط شامل زبان انگلیسی نمی‌شود بلکه مشمول سایر زبان‌ها از جمله عربی هم می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، دستورالعمل نحوه استفاده از مرخصی و کشیک دستیاران باردار یا دستیاران خانم دارای فرزند زیر دو سال در دوره‌های تخصصی بالینی پزشکی را ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - امسال سال تحصیلی دانش‌آموزان با خبر خوش توزیع شیر در مدارس آغاز شد، در این راستا یک متخصص تغذیه گفت: اگر دولت شیر را در مدارس توزیع کند، هم در رشد بلندمدت این دانش‌آموزان و هم در یادگیری آنها موثر است، علاوه بر آنکه فرهنگسازی انتخاب تغذیه سالم هم انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ماحصل واکسیناسیون با 97 درصد پوشش کشوری باعث شد بیماری فلج اطفال در کشور به صفر برسد در حالی که در کشورهای همسایه هنوز هم این بیماری مشاهده می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس دیوان عالی کشور گفت: دنیای استکبار نه تنها برای جلوگیری از جنایات اسرائیل اقدام نمی‌کند بلکه در گسترش این جنایات سهیم بوده و به آنها کمک می‌کند؛ به طوری که پیشنهاد آتش بس در شورای امنیت سازمان ملل با وتو آمریکا روبه‌رو شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران در 3 استان کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - کانون وکلای دادگستری مرکز در محکومیت رفتار رژیم صهیونیستی و نقض قواعد بنیادین حقوق بین‌الملل و حقوق بشر در غزه بیانیه صادر کرد و تعقیب مرتکبان نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت همچنین توقف فوری محاصره غزه را خواستار شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 150 میلیون جلد کتاب چاپ سپاری شده است، گفت: دانش‌آموزان و معلمان از طریق سامانه نظرسنجی می‌توانند نظرات، پیشنهادات و ایرادات احتمالی کتاب های درسی را ثبت کنند.

ساری - ایرنا - معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران از بررسی دلیل کُندی اجرای "طرح مجتمع گردشگری و اقامتی آبادگران " گلوگاه در شرق استان خبرداد و گفت: در صورت مشخص شدن قصور هیات مدیره در اجرای طرح، تصمیمات قضایی برای باز پس گیری زمین 60 هکتاری واگذار شده به سرمایه گذار اتخاذ می شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نبود یک قانون مصوب که تکلیف دستگاه‌ها را در خصوص سگ‌های بلاصاحب و گله‌دار مشخص کند، مشکل‌ساز شده و نیازمند تصویب قانون در این زمینه هستیم.

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری 2 سارق به عنف خبر داد که در محور سنقروکلیایی - کرمانشاه دست به سرقت طلاجات یک زن مسافر زده بودند.

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز از تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در این استان خبرداد.