جمعه 14 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تنها 9.7 درصد شهروندان تهرانی نمک معتدل و مناسب مصرف می‌کنند و نزدیک به 90 درصد مردم تهران بیش از اندازه نمک مصرف می‌کنند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا خبر داد: کارآگاهان درباره قتل داریوش مهرجویی به سرنخ‌های جدیدی رسیدند، در این رابطه چهار نفر مظنون شناسایی و 2 نفر دستگیر شدند.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کمبود کتاب درسی نداریم، دلایل و چگونگی دریافت کتاب دانش‌آموزان را توضیح داد و گفت: نزدیک به 99 درصد دانش‌آموزانی که برای دریافت کتاب ثبت‌نام کرده‌اند، ثبت سفارش کتاب آنها انجام شده است.

اصفهان - ایرنا - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از 20 مهر امسال، شیر خشک تنها در ازای دریافت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد و ثبت آن در سامانه‌های غذا یا دارو ارائه می‌شود تا بدست مصرف کننده واقعی برسد.

اهواز _ ایرنا _ مدیر کل مدیریت بحران استان خورستان از اعلام آماده باش به فرمانداران سراسر استان و دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در پی وقوع زمیم لرزه 5.3 ریشتری منطقه مشراگه خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران در زمینه پژوهش‌های غدد و متابولیسم رتبه 10 جهانی و رتبه نخست منطقه را دارد، گفت: نتایج یک تحقیق در زمینه سرطان تیروئید نشان می دهد این سرطان در خانم‌ها به طرز قابل‌توجهی بیشتر از مردان افزایش داشته و در مناطق مرکزی کشور متمرکز است.

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز از تهیه گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از آماده‌باش امدادگران جمعیت هلال‌احمر در چهار استان کشور خبر داد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: این استان دارای 6 هزار و 271 نفر نابینا و کم بیناست که از خدمات مختلف این اداره کل برخوردار هستند.

تهران - ایرنا - ویژه‌نامه آموزشی، تحلیلی و اطلاع‌رسانی محیط‌زیست در نشریه رشد برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی ویژه پاییز 1402 و 2 عنوان کتاب با محتوای محیط‌زیست با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل همکاریهای بین المللی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه گفت‌وگوهایی را با نهادها و سازمانهای بین المللی حوزه سلامت در پی بحران انسانی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در برنامه کاری خود قرار داده است.

تهران - ایرنا - اتفاقاتی در 20 سال گذشته موجب شد که روستای هرگلان از توابع آذربایجان شرقی رنگ آسایش و آرامش را نبیند و اهالی آن همواره در نگرانی و هراس از اختلاف این دو طایفه و تبعات ناشی از آن زندگی کنند، سرانجام در جریان سفر رییس قوه قضاییه، صلح و سازش بین دو طایفه برقرار و پایانی براختلافات دیرینه شد.

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی که تا دهه 1990 گرفتار بحران کم آبی بود، با استفاده از روش‌های مختلف داخلی و نیز پیمان ابراهیم در بعد خارجی، به دنبال دستیابی و تسلط بر منابع آب منطقه خاورمیانه بوده و به همین دلیل درصدد است با بزرگنمایی منافع زیست‌محیطی پیمان ابراهیم، کشورهای عربی منطقه را به عادی‌سازی روابط ترغیب و سرمایه‌های عربی را جذب کند.

تهران - ایرنا - چشم‌هایتان را ببندید و لحظه‌ای به جهان با گوش‌هایتان، با دست‌ها و بینی‌تان نگاه کنید، همه حواس شما در نبود بینایی می‌تواند قوی‌تر عمل کند؛ من «نابینایم» و جهان را با دست‌ها و گوش‌هایم می بینم.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگران جهاد دانشگاهی سمنان به فرمولاسیون تولید مالچ معدنی برای کنترل ریزگردها دست یافته اند که آماده تولید انبوه است و برخلاف مالچ نفتی، از آلودگی خاک جلوگیری می کند و از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی باشند و به مراکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.