شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طرح عرضه شیرخشک عادی (رگولاری) با ارایه کدملی با هدف جلوگیری از قاچاق در حالی از بیستم مهر در داروخانه‌ها آغاز شده‌است که انجمن داروسازان ایران می‌گوید فراهم شدن زیرساخت‌های الکترونیکی اجرای کامل آن حدود یک ماه زمان می‌برد.

تهران - ایرنا - مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه این سازمان اجازه نمی‌دهد حیوانات باغ‌وحش صفادشت آواره شوند، گفت: کارشناسان سازمان محیط‌زیست و محیط‌زیست استان تهران به باغ‌وحش صفادشت اعزام شده‌اند و در حال بررسی وضعیت گونه‌های جانوری آن هستند.

تهران - ایرنا - 44 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در یک هفته اخیر جان خود را از دست دادند؛ آماری که در مقایسه با هفته دوم مهرماه که درگذشت 26 بیمار کرونایی ثبت شده بود، حاکی از روند افزایشی ابتلا و فوتی های کرونا در کشور است.

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری البرز گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در خصوص ورود غیرقانونی به ویلای مرحوم مهرجویی و سرقت لوازم آن‌ها شکایتی مطرح نشده است.

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از رایگان شدن هزینه سرویس دانش‌آموزان تهرانی مدارس استثنایی خبر داد.

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان این که، طلاق و اعتیاد در صدر آسیب های اجتماعی استان است، گفت: پژوهشکده مطالعات اجتماعی در مازندران راه اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - جدیدترین آمارهای آموزشی در ایران نشان می دهد در سال‌های 1396 تا 1401 نرخ باسوادی در نقاط شهری و روستایی دارای روند افزایشی بوده به طوری که نرخ باسوادی در کل کشور از 87.9 درصد در سال 1396 به 90.4 درصد در سال 1401 رشد کرده است.

کرج - ایرنا - مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در اطراف کرج به قتل رسیده بودند، مشخص نیست و این ادعا تایید نشده است.

اردبیل - ایرنا - طراح مد و لباس بومی و محلی استان اردبیل گفت: رنگ و فرم لباس های بومی و محلی این استان برگرفته از طبیعت و نمایانگر هویت بومی و محلی است اما عدم دسترسی به مواد اولیه نظیر پارچه از موانع تولید و ترویج البسه مناسب است.

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران گفت: حدود 20 درصد از خودروهای غیر مشمول (صفر کیلومتر تا عمر چهار سال) از آزمون‌های معاینه فنی برتر مردود می‌شوند.

بیرجند - ایرنا - وقوع زلزله در هرات افغانستان بار دیگر برخی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی از جمله بیرجند مرکز استان را لرزاند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا گفت: پلیس عاملین قتل داریوش مهرجویی و همسرش را به زودی دستگیر کرده و آنان را به دستگاه عدالت خواهد سپرد.

بیرجند - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: موارد مثبت کرونا هفته گذشته نسبت به ماه قبل در خراسان جنوبی 15 درصد افزایش یافت.

تهران - ایرنا - توانمندی ایران در درمان 80 درصد از بیماری های چشم، فعالیت 91 مرکز تکثیر و پرورش حیات‌وحش، رونمایی از نسخه جدید شاد و فعالیت 220 هزار سازمان مردم نهاد، مهمترین اخبار اجتماعی ایرنا در روز شنبه 22 مهر بود.

سمنان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان از وصول گزارش هیات بازرسان حوادث ناشی از کار مبنی بر تعیین مقصر حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان خبر داد و گفت: مقصر این حادثه احضار شد.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه از صدور حکم قطعی پرونده «سدید» در دیوان عالی کشور خبر داد و اعلام کرد: در این پرونده حکم نهایی به نفع مردم صادر شده است.