شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد حدود 40 درصد از غرامت‌های بیماری‌ها مرتبط با کار مربوط به اختلالات اسکلتی عضلانی بوده و شیوع کمردرد در بین کارکنان ایرانی حدود 50 درصد برآورد شده که این روند به سرعت در حال افزایش است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد درباره عواقب فاجعه انسانی در فلسطین اشغالی توسط رژیم اشغالگر قدس، هشدار داد.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران به قضات پرونده‌ها دستور داد تا نسبت به تعیین تکلیف متهمان حاضر در بازداشتگاه‌ها با ماندگاری بیش از یک ماه اقدام کنند.

آبادان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف 140 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در شهرستان آبادان خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هشت هزار نیروی انسانی در شبکه بهداشت کشور که چهار هزار نفر آنان بهورزان هستند بزودی استخدام می‌شوند.

پردیس - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: کالای ورزشی قاچاق شامل دستگاه بدنسازی به ارزش 80 میلیارد ریال پردیس کشف شد.

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدام دبیری خبر داد و گفت: کمبود معلم در کلاس‌های درس با اضافه تدریس همکاران رفع شده و پایان مهر هم پذیرفته‌شدگان آزمون دبیری به کلاس‌های درس می‌روند.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: مردم در نظارت بر محصولات غذایی و دارویی مشارکت فعال داشته باشند و موارد و مصادیق ناظر بر وجود فساد و تخلف در فرایند تولید و توزیع این محصولات را گزارش کنند.

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تدابیر و تمهیدات این مجموعه برای فصل سرما و بارش نزولات آسمانی خبر داد و گفت: به این منظور، برنامه ریزی و پیش‌بینی‌های لازم به منظور تسهیل تردد شهروندان با اتوبوس اندیشیده شده است.

تهران - ایرنا - پاییز که می‌شود، با سرد شدن هوا به طور طبیعی بیماری‌های تنفسی افزایش می‌یابند و صدای عطسه و سرفه و گلودرد بیشتر شنیده می‌شود. بیماری‌هایی که بیشترین شیوع را در میان همه بیماری‌های انسان دارند و می‌توانند برای مدتی زندگی انسان را مختل کنند.

تهران - ایرنا - پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بارش در پاییز نرمال و حتی در برخی مناطق فرانرمال خواهد بود. این شرایط باعث شده که عده‌ای گمان کنند از خشکسالی عبور کرده‌ایم؛ در حالی که کارشناسان معتقدند در چند سال اخیر به حدی خشکسالی انباشته داریم که با یک یا دو سال بارندگی نرمال از بین نخواهد رفت، پس حواسمان به منابع آبی باشد.

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه 6 تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری در موضوع مدیریت پسماند با دانشگاه تهران از تحویل تجهیزات لازم برای آغاز تفکیک پسماند تر و خشک به این نهاد علمی خبر داد.

اصفهان - ایرنا - امان الله باطنی جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی گفت: هشدار بیشتر صاحب نظران و کارشناسان اجتماعی نسبت به فزونی پدیده طلاق عاطفی پیش از تبدیل به بحران، نیازمند پژوهش و چاره اندیشی است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و چهارمین روز از مهرماه به صادرات و تولید مشترک دارو بین ایران و بلاروس، جریمه 7 میلیاردی مدارس متخلف، دریافت مجوز مصرف 28 هزار فرآورده غذایی، افزایش3.5میلیون مترمربع به سرانه فضای آموزشی، بیماران روانی و چالش هزینه‌ها، نحوه عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها و پیگیری آخرین خبرها از قتل مرحوم مهرجویی پرداخته است.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در اجرای طرح "توانمند سازی اجتماع محور محله های کم برخوردار " بهزیستی در استانهای مختلف کشور به یکصد منطقه خدمات رسانی می کند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه حکمرانی فرایندی است که سیاستگذاری تا تصدی‌گری و تنظیم‌گری را شامل می‌شود، سازمان هلال احمر را مصداق بارز حکمرانی مردمی شبکه‌ای دانست.