یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی از احضار دو مدیرعامل اسبق استقلال به دادگاه خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد با هر گونه گرانفروشی بلیط هواپیما خارج از قیمت مصوب برخورد خواهد شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: امسال برنامه تامین برق پایدار صنایع انرژی مثل سال گذشته است و حتی صنایعی که طی این مدت نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌اند از معافیت کامل در برنامه‌های مدیریت مصرف برخوردارند.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: امسال برنامه تامین برق پایدار صنایع انرژی‌بر مثل سال گذشته است و حتی صنایعی که طی این مدت نسبت به احداث نیروگاه اقدام کرده‌اند از معافیت کامل در برنامه‌های مدیریت مصرف برخوردارند.

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران تورم نقطه‌ای 70 درصد فروردین 1402 را تکذیب و اعلام کرد: علیرغم گزارش‌های خبری نادرست و نامعتبر، تورم ماهانه فروردین 1402 نسبت به اسفند 1401 کاهشی بوده است.

تهران - ایرنا - مرکز آمار ایران با انتشار جزییات نرخ تورم فروردین ماه با سال پایه 1400، اعلام کرد: در این ماه کمترین تورم ماهانه مربوط به گروه‌های آموزش و شیر، پنیر و تخم مرغ با 0.3 درصد و گروه روغن‌ها و چربی‌ها با 0.5 درصد بوده است.

بوشهر_ ایرنا_ استاندار بوشهر با تأکید بر این نکته که بانک‌های استان نسبت به تعهدات خود در تأمین منابع سرمایه‌گذاری مصوبه سفر دوم رئیس جمهور اقدام کنند گفت: در سفر دوم استانی رئیس جمهور به بوشهر، بانک‌های استان نسبت به تأمین و پرداخت 21 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف در مدت 2 سال تعهد کردند.

تهران - ایرنا - تابلوی برق سبز در بورس انرژی برای تسهیل در خرید و فروش برق انرژی های تجدیدپذیر راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - ابر پروژه ریلی رشت - آستارا که قرار است در مدت سه سال ساخته شود، در سال نخست بهره برداری یک میلیون مسافر و حدود 10 میلیون تن بار را جابه‌جا خواهد کرد و بر این اساس می‌تواند سالیانه تا 20 میلیارد دلار برای ایران درآمدزایی داشته باشد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی را فرصت و انگیزه‌ای برای داوطلبان برشمرد که علاوه بر کسب صلاحیت حرفه‌ای، با رعایت مقررات ملی ساختمان و سایر اسناد و منابع ارتقای کیفی ساخت و ساز در کشور را محقق کنند.

خمین - ایرنا - سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان این که مرغدارانی که نهاده دولتی دریافت می‌کنند، نباید تولید خود را به قیمت آزاد عرضه کنند، گفت: اگر مرغدار مرغ را با قیمت مصوب توزیع نکند قطعا مرغ از ترکیه وارد می کنیم.

تهران - ایرنا - کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: همه محورهای شمالی در مسیر برگشت به جنوب با ترافیک سنگین مواجه هستند.

مسکو - ایرنا - معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به بیش از چهار دهه تجربه ایران در شرایط تحریم و شرایط روسیه در مقطع کنونی، دو کشور می‌توانند با همگرایی خود و دیگر کشورها، جبهه‌ای اقتصادی برای مقابله با تحریم ها شکل دهند.

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران گفت که بازگشت مسافران تعطیلات آخر هفته از استان ترافیک در خروجی محورهای کندوان، هراز و سوادکوه را به اوج خود رسانده است.

تهران - ایرنا - شرکت مدیریت تولید، انتقال وتوزیع نیروی برق (توانیر) برنامه های مدیریت بار برای صنایع فولاد و سیمان را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه تا سال آینده 120 میلیون متر مکعب به تولید گاز این شرکت اضافه خواهد شد، گفت: به‌دلیل شرایط ناترازی گاز کشور از سه میدان دی، آغار و طوس با اعتبارات داخلی تولید اولیه را خواهیم داشت که در سال 1402 حدود 10 میلیون متر مکعب به تولید اضافه می‌شود.