سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402) در بازار تهران 31 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته 900 هزار تومان افزایش داشت.

مشهد - ایرنا - مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: مسافران پرواز مسیر مشهد به یزد متعلق به هواپیمایی آسمان به دلیل تاخیر چند ساعته این پرواز، به هتل منتقل شدند.

تهران - ایرنا - وزارت اقتصاد اعلام کرد: شرکت‌های دولتی از مجمع عمومی، هیات مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی تشکیل شده که مطابق قانون اعضای مجمع از وزیر مسئول، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و یک یا چند وزیر با تصویب هیات وزیران است.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری جلسه با تعدادی از تجار اندونزیایی برای توسعه روابط اقتصادی ایران و اندونزی خبر داد و اعلام کرد: با برطرف کردن موانع می‌توان مبادلات تجاری ایران و اندونزی را به سرعت چند برابر کرد.

تهران - ایرنا - رییس اتاق تعاون ایران از برگزاری اولین کنگره بین المللی تعاون در ایران، در شهریورماه امسال توسط اتاق تعاون ایران خبر داد.

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: امسال با توجه به ظرفیت جدید و افزایشی که در نرخ پاداش اتفاق افتاده هر مشترک برق می‌تواند بیش از یک میلیون تومان در ماه پاداش بگیرد به شرط این که مطابق الگوی مصرف، از انرژی برق استفاده کند.

تهران - ایرنا - دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را رونمایی کرد که در آن، رشد اقتصادی 8 درصد، ایجاد سالانه یک میلیون شغل و هدفگذاری تورم 9.5 درصدی از مهمترین اهداف این لایحه به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: اکنون مطالبات قطعه سازان و زنجیره تامین از خودروسازان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این مساله سبب می‌شود تا به‌ویژه قطعه‌سازان کوچک امکان تداوم فعالیت‌هایشان کاهش یابد و رو به تعطیلی و تعدیل نیرو بروند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پنج هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر افتتاح که از این تعداد دو هزار واحد متعلق به تهران است.

تهران - ایرنا - باغ‌شهر تاریخی «نطنز» با داشتن 60 معدن فعال سنگ و به واسطه تخریب بیش از حد ناشی از فعالیت آن‌ها، امروز به جای آن‌که «نگینی بر حاشیه کویر» باشد، به «بهشت معدن‌داران» بدل شده است.

تهران - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 15 هزار و 650 واحد مسکونی با همکاری شهرداری تهران و این بنیاد در بافت فرسوده تهران ساخته خواهد شد.

تهران - ایرنا - مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ، اظهار داشت که همه شاخص‌ها نشان می‌دهند رکود اقتصاد آمریکا در آینده‌ای نزدیک اجتناب‌ناپذیر است.

تهران - ایرنا - هواپیمای بوئینگ آسمان که روز گذشته در فرودگاه زاهدان به دلیل نقص فنی زمین‌گیر شده بود، امروز یکشنبه در فرودگاه مشهد دچار همان مشکل شد و نتوانست پرواز مشهد به یزد خود را به موقع انجام دهد.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 31 اردیبهشت) با چهار هزار و 784 واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و 302 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - شروع فصل تابستان همواره با قطعی یا محدودیت برق صنایع همراه بوده. عدم سرمایه گذاری در این حوزه یکی از اصلی ترین عوامل شکاف میان عرضه و تقاضا شناخته می شود. اما چرا در سال های گذشته این ناترازی برطرف نشده است؟

تهران - ایرنا - در حالی که راه‌اندازی گیت‌های الکترونیکی با هدف حذف چک دستی گذرنامه در فرودگاه امام خمینی (ره) به مراسم حج امسال نرسید، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ابراز امیدواری کرد که تا شروع سفرهای تابستانی تجهیز ترمینال یک فرودگاه به پاسپورت‌خوان‌های الکترونیکی گذرنامه انجام شود.