یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با اشاره به تداوم رکود در بازار خودرو، گفت: در شرایط فعلی فقط با افزایش عرضه می‌توان شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها بود.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در راستای توسعه ارتباطات روستایی و اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار کشور به اینترنت؛ احداث و ارتقای 39 سایت تلفن همراه مهمترین رهاورد دولت سیزدهم برای روستاهای این استان به شمار می‌رود.

سنندج - ایرنا - هندوانه‌های صادراتی چابهار که به دلیل نبود تقاضا در عراق در مرز باشماق مریوان بدون مشتری مانده بود، باعث ارزان شدن قیمت این محصول در کردستان شد؛ به طوریکه قیمت هر کیلو هندوانه از حدود 20 هزار تومان به پنج هزار تومان رسید.

تهران - ایرنا - رکورد افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی در دولت سیزدهم شکست به طوری که ظرفیت تولید برق نیروگاهی با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های جدید به 91 هزار مگاوات در آستانه فصل گرما رسیده است.

اراک - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 21 هزار و 800 تن کود ازته، فسفاته و پتاسه برای کشت بهاره امسال در این استان تامین شد.

تهران - ایرنا - مایکل رافلر (Michael Roffler)، مدیرعامل سابق بانک فِرست ریپابلیک، «سرایت ورشکستگی سایر بانک‌های منطقه‌ای آمریکا» را عامل سقوط این بانک دانست و اظهار کرد که نهادهای تنظیم‌گر درباره خط مشی، نقدینگی یا عملکرد مدیریت این بانک ابراز نگرانی نکرده بودند.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه وزارت ارتباطات این است که تا پایان دولت همه لایه‌های شبکه مخابراتی کشور را نوسازی کرده و ارتقا بدهیم.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از احصاء و دسته‌بندی 27 مساله اصلی فعالان اقتصادی به تفکیک شهرستان‌های دهگانه این استان خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی در حکمی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی را منصوب کرد.

تهران - ایرنا - نقش روابط عمومی این است که صدای مردم را بشوند، از شنیدن انتقاد لذت ببرد، تحلیل گر و تصمیم ساز باشد و با شفافیت سازمانی و اطلاع رسانی درست و دقیق و به‌موقع، سوء ظن‌ها را برطرف کند.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه 95 درصد دستگاه‌های اجرایی کشور 50 درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌دهند، گفت: از طریق این پروژه 3 هزار خدمت به مردم به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر دفتر روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هدف از طرح داناب آموزش و فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از منابع آب به دانش‌آموزان، دبیران و خانواده‌های آنان است.

تهران - ایرنا - معاون فنی و عضو هیات عامل چاپخانه دولتی ایران با بیان اینکه چاپخانه دولتی ایران اکنون متولی چاپ دسته چک و کارت ملی است، گفت: کارت ملی و دسته چک به دلیل بالا بودن ضریب امنیتی بالا، غیر قابل جعل هستند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: این مجموعه از نیمه دوم سال گذشته تاکنون 100 پروژه تعمیرات نیروگاهی را برای افزایش آمادگی واحدهای تولید برق حرارتی برای تولید پایدار انرژی در پیک مصرف تابستان امسال انجام داده است.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با اشاره به اینکه 10 میدان نفتی و گازی مقدمات توسعه آن توسط شرکت‌های روس حل‌وفصل شده و وارد فاز قراردادی شده است، افزود: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، گمرک و... نیز قراردادهایی امضا شد.

تهران - ایرنا - تجارت با ارزهای محلی در حال حاضر به یک رویه رایج در اقتصاد جهان تبدیل شده و دلارزدایی سرعت گرفته است. بحران جهانی دلار، رقابت ژئوپولوتیک و استفاده از دلار به عنوان سلاح، برخی از مهمترین دلایل کاهش اعتماد کشورها به دلار و تلاش برای دلارزدایی از تجارت بین المللی به شمار می‌رود.