دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: پارسال با انجام طرح‌های مختلف این استان در عرصه کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال‌زایی رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد با تاکید بر انتشار روایت‌های راستین، گفت: در حالی که به دلیل ناکارآمدی مدیریتی هزاران میلیارد تومان دارایی دولت خاک می‌خورد و همزمان دولت کاسه گدایی برای تامین مالی پروژه‌ها به دست می‌گرفت، اما متاسفانه روایت اولی که از مولدسازی دارایی‌های دولت ارائه شد، روایتی مجعول بود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه بزرگ‌ترین قرارداد وزارت ارتباطات در حوزه شبکه انتقال با یک شرکت ایرانی است، از تحقق 40 درصدی افزایش 20 ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه انتقال کشور بر اساس توان داخلی خبر داد.

تهران - ایرنا - افزایش ظرفیت نیروگاهی یکی از سرفصل‌های برنامه 140 اقدام وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان امسال است که تاکنون بیش از 7 هزار مگاوات افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بورس انرژی ایران به کمک این بازار برای جلوگیری از خاموشی‌ها در تابستان با راه‌اندازی تابلوی سبز برق اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این است تا در مراحل بعد سایر نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌مرور در بورس انرژی پذیرش و امکان مبادلات آنها در این بازار فراهم شود.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات حج 1402 با مجموع 1548 پرواز رفت و برگشت از سوم خرداد ماه آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با اعلام اینکه برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت ایران در فهرست شرکت‌هایی که مجاز به همکاری و فعالیت با صنعت نفت هستند (AVL) تعداد تولیدکنندگان تجهیزات از تأمین‌کنندگان آن پیشی گرفته است، گفت: این موضوعی نویدبخش برای صنعت نفت ایران است.

تهران - ایرنا - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: علاوه بر ادامه ممنوعیت بلندمدت صید ماهیان خاویاری دریای خزر، نشان تجاری «خاویار سیاه خزری» تثبیت شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت، گفت: علاوه بر توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر به دنبال دسترسی به تکنولوژی روز برای تبدیل متانول به الفین‌ها و حضور فعال در بازارهای صادراتی هستیم.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: استان ها باید نیازمندی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات این بخش را در یک طرح جامع به شرکت ارائه دهند تا روند رسیدگی به این بخش تسهیل شود.

تهران - ایرنا - فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: به‌دلیل برهم خوردن نظم عمومی اعزام حجاج از فرودگاه‌ها، بدرقه زائران و استقبال از حجاج در محیط فرودگاهی ممنوع است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام‌کرد: در یک سال گذشته تلاش کرده‌ایم با کاهش تدریجی رشد کل‌های پولی و کنترل و مهار تورم و همین‌طور تعقیب سیاست‌های هدایت اعتباری به فعالیت‌های مولد اقتصادی، زمینه را برای افزایش تولید و اشتغال پایدار فراهم کند.

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در راستای خودکفایی و بهره‌مندی از دانش متخصصان داخلی پارسال پنج هزار و 107 نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که از سازمان هواپیمایی عربستان در خواست کردیم به‌جز ایران ایر مجوز پرواز ایرلاین دیگری را به عنوان ایرلاین پشتیبانِ ایران ایر با هدف افزایش ظرفیت پروازهای حج صادر کند که تا این لحظه با درخواست ما موافقت نشده است.

سنندج - ایرنا - مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: گردهمایی منطقه‌ای صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی، دوم و سوم خرداد سال جاری با حضور 6 استان کشور در سنندج برگزار می شود.

تهران - ایرنا - نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران گفت: بیشترین خسارت به مردم زمانی است که به دفاتر غیرمجاز املاک مراجعه می‌کنند، به همین دلیل انتظار می‌رود ابتدا از مجوز بنگاه آگاهی یافته و در شناسایی مشاوران غیرمجاز به اتحادیه کمک کنند.