یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استفاده از یوان در سواپ‌های ارز خارجی در پایان ماه مارس، با دومین افزایش شدید سه ماهه خود مواجه شده که نشان‌دهنده پیشرفت روند دلارزدایی است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان برنامه و بودجه با صدور حکمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان را منصوب کرد.

مشهد - ایرنا - روسای اتاق‌های بازرگانی خراسان رضوی و ولایت ختلان کشور تاجیکستان روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور استانداران این دو منطقه، در محل اتاق بازرگانی مشهد تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا کردند.

تهران - ایرنا - تصاویر ماهواره خیام در سکوی پنجره واحد مدیریت زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تهران - ایرنا - روز جهانی ارتباطات نکوداشت تلاش‌های ارزشمند همه کسانی است که در عرصه تحول‌انگیز ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش خود را ایفا می‌کنند.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، 27 اردیبهشت) با 19 هزار و 969 واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و 321 هزار واحدی ایستاد.

کاشان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 230 هزار کیلومتر راه در سطح کشور وجود دارد که سالانه برای نگهداری این راه ها به 180 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تهران - ایرنا - قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فنی و مهندسی ایدرو و شرکت‌های تابعه آن با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به نمایش درآمد.

تهران - ایرنا - دولت سیزدهم در افق صنعت انتقال نفت با بهره‌برداری و تکمیل 4 طرح که در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، در حدود 775 هزار بشکه، معادل 123 میلیون لیتر روزانه به ظرفیت انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از شبکه خطوط لوله اضافه خواهد شد.

تهران - ایرنا - بروز تغییراتی در بازار خودروی کشور پس از چند سال سبب شده است که بسیاری در این بازار فروشنده شوند و به نظر می‌رسد سرمایه‌ها در حال خروج از این بازار است.

تهران - ایرنا - ارزهای دیجیتال مدتی است به عنوان گزینه جایگزین دلار مطرح شده‌اند؛ به‌ویژه بعد از تحریم‌های روسیه که سبب شد برخی از مقام‌های روسی به صراحت از احتمال بهره‌برداری از ارزهای دیجیتال به جای دلار در زمینه پرداخت‌ها بگویند.

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه امسال گرما زودتر آغاز شده است، گفت: مصرف برق در سال جاری رشد 20 درصدی داشته است که این افزایش مصرف نگران‌کننده است.

تهران - ایرنا - عضو شورای‌عالی بورس با تاکید بر اینکه رسالت اصلی متولی بازار سهام، بررسی شاخص بورس نیست، گفت: باید به این موضوع توجه کرد که چه میزان برای فرهنگ‌سازی سرمایه گذاری در بورس کار انجام شده، البته با توجه به این مساله مهم همه توجه سازمان بورس به شاخص بورس و مسایل آن بوده است.

تهران - ایرنا - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با صدور احکامی جداگانه، علاوه بر انتصاب مشاور عالی و سرپرست معاونت برنامه ریزی و توانمندسازی این سازمان، احکامی جدیدی در حوزه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی صادر کرد.

سنندج - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر طرح جهاد آبرسانی به 10 هزار روستای کشور 38 درصد پیشرفت دارد که با اتمام این طرح‌ها، چهار میلیون و 600 هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می شوند.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با اشاره به اینکه صادرات نفت در دولت سیزدهم دو برابر شده است، گفت: در سال 1401 بیش از 12 میلیارد دلار طرح‌های نیمه‌کاره نفتی به بهره‌برداری رسید و تلاش می‌کنیم که در سال جاری 15 میلیارد دلار پروژه صنعت نفت به بهره‌برداری برسانیم