پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان آمار اشتغال ایجاد شده در سال جاری را در فرصت باقی مانده تا پایان سال، در سامانه رصد به ثبت برسانند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه عزم دولت بر این است تا بازآفرینی شهری در کشور را شتاب دهند، گفت: به کمک شهرداری برای کاهش هزینه‌ها نیازمندیم و باید یک مطالبه عمومی در رابطه با تخفیف عوارض نوسازی، تراکم ساخت و زمان صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی، شکل بگیرد.

کرج - ایرنا - وزیر راه وشهرسازی با اشاره به وجود بیش از 220 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی آسفالته در کشور، اعلام کرد: رفع 887 نقطه حادثه خیز این جاده ها در اولویت دولت سیزدهم است.

تهران - ایرنا - «سیدمرتضی افقه» استاد دانشگاه و صاحب‌نظر امور اقتصادی می‌گوید: با صحبت‌هایی که عنوان می‌شود افزایش قیمت دلار عامدانه است و دولت از آن سود می‌برد، موافق نیستم چرا که عدد دلار در بودجه مشخص می‌شود و سود ناشی از افزایش نرخ ارز در برابر تبعاتش ناچیز است.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه و راه‌اندازی سامانه تعرفه و سامانه یکپارچه صدور صورتحساب را از مهم‌ترین دستورکارهای سال آینده عنوان کرد و گفت: تخفیف در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری از سوی این سازمان درحال بازنگری است.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی وضعیت روکش آسفالت در برخی راه‌های فرعی و اصلی را سبب تصادف دانست و گفت: به همین دلیل اسکن جاده‌های کشور با هدف شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دستور کار قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - میزان مصرف آب در استان تهران طی روزهای اسفندماه و خانه‌تکانی شهروندان، افزایش بی‌رویه داشته است؛ در حالی که بارش‌های اخیر هنوز تاثیری بر تامین آب سدهای استان نداشته و این مصرف بی‌رویه می‌تواند مشکلات فراوانی برای منابع آبی به همراه داشته باشد.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ ارز مبنای حقوق و عوارض گمرگی، نرخ ETS و معادل 28 هزار و 500 تومان است.

تهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه روند افزایشی دامنه نوسان ادامه‌دار خواهد بود، گفت: نمی‌توان اعلام کرد که افزایش به طور حتم به صورت فصلی انجام می‌شود و پیشنهاد این بود که پیشنهاد این بود که طبقه‌بندی بازارها مبازارها مورد اصلاح قرار بگیرد و دامنه نوسان به صورت هم‌زمان تغییر کند.

تهران - ایرنا - بررسی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در 11 ماهه امسال، حاکی از صدور 43‌میلیون و 791 هزار تن انواع محصولات به ارزش 11 میلیارد و 89 میلیون دلار است.

کرج - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سلامت مردم در جاده ها گفت: باید تلاش هایمان در بحث ایمنی و هوشمندسازی راه ها تا کنترل و مهار حداکثری سوانح رانندگی پیش ببریم.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: باید با استفاده از ابزارهایی مانند سیاست اعتبار مالیاتی یا استفاده از تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی، اقتصاد دانش بنیان و تحقیق و توسعه را به صنعت بیاوریم تا مواد خام به فرآورده تبدیل شود و بتوانیم به خنثی سازی تحریم‌ها و توسعه صنعتی برسیم.

تهران - ایرنا - رویداد تجاری‌سازی محصولات فناورانه صنعت برق، با هدف فراهم کردن زمینه‌های لازم برای معرفی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات انجام شده در پژوهشگاه نیرو و شرکت توانیر و نیز تکمیل چرخش ایده به محصول و ارائه محصول به بازار آغاز شد.

چابهار - ایرنا - محمدیونس حقانی سرپرست فرمانداری فنوج گفت: مسیر تنگ سرحه به فنوج که از سال 1388 مطالعه و عملیات ساخت آن آغاز شده به دلیل کمبود اعتبار تا کنون تکمیل نشده بود که هم‌اینک به همت دولت سیزدهم با تخصیص اعتبارات در سه جبهه آغاز شده و بزودی 10 کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

کرج - ایرنا - معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با اشاره به اقدامات عمرانی انجام گرفته در سال جاری، اعلام کرد: اکنون طرح آسفالت در سطح 500 کیلومتر از راه های اصلی آماده بهره برداری است.

تهران - ایرنا - هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه (15 اسفندماه) به کشور خبر داد که انتظار بارش‌ها تا پایان هفته را تقویت می‌کند و گفت: امروز و فردا افزایش دما در اغلب مناطق پدیده غالب آب و هوایی است.