چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا زیرمجموعه بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بیش از 40 درصد نصب و ساخت بخش خشکی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی توسط بنیاد انجام شده، از انعقاد قرارداد 400 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان با شرکت‌های دانش بنیان در اجرای این پروژه خبر داد.

سنندج - ایرنا - 192 طرح سرمایه‌گذاری در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان مطرح شد و با رای اعضای حاضر در جلسه، اجرای 189 طرح بزرگ و کوچک به تصویب رسید.

زاهدان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون با پرداخت تسهیلات برای بیش‌از 21 هزار نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در استان شغل ایجاد شده است.

اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: توزیع یک میلیون و 100 هزار اصله نهال در این استان آغاز شد.

ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام با بیان اینکه نزدیک به 800 میلیارد تومان تسهیلات امسال به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است، گفت: اولویت اصلی در بخش کشاورزی استان، توسعه زیربخش های این حوزه و ارتقای دانش بنیان کردن دیپلماسی غذایی است.

اردبیل - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: توسعه زیست بوم فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اجتناب ناپذیر است و اگر می‌خواهیم از کشاورزی سنتی خارج شویم، چاره‌ای جز تولید فناورانه نداریم.

تهران - ایرنا - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، 13 اسفندماه) با 33 هزار و 558 واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و 788 هزار واحدی ایستاد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه به‌طظور متوسط 40 درصد میلگرد عرضه شده در بورس کالا متقاضی دارد، افزایش قیمت میلگرد را تکذیب کرد.

اسلامشهر - ایرنا - فرماندار اسلامشهر گفت: باید پیش بینی های لازم انجام شود تا در 10 روز پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان کمبودی در بازار نداشته باشیم.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: کارخانه نوآوری نیرو که سال آینده اجرایی می‌شود، محلی برای رفع مسائل و مشکلات این صنعت خواهد بود.

قصرشیرین - ایرنا - نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت مرزهای خسروی و پرویزخان و حجم بالای صادرات از این مرزها، گفت: این 2 مرز رسمی می‌تواند دریچه‌ای برای شکست تحریم دشمن باشد و امیدواریم از برکات مرزها بتوانیم برای شکست تحریم و افزایش صادرات استفاده نماییم.

تهران - ایرنا - سازمان دامپزشکی کشور ضمن اعلام توقف موقت واردات گوشت قرمز و هرگونه فرآورده‌های پروتئینی دامی از کشور برزیل به جهت سلامت و بهداشت جامعه اعلام کرد: تمام گوشت‌های وارداتی صورت گرفته تا امروز به کشور عاری از هرگونه بیماری و آلودگی بوده است.

تهران - ایرنا - بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودرو کامیون و کامیونت را که قرار است 15 اسفند روی تابلو معاملات برود، ابلاغ کرد.

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 22 هزار و 729 شغل از ابتدای امسال تاکنون در این استان ایجاد شد.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با هدف تسهیل در سرمایه گذاری تاکید کرد که سرعت پاسخ دهی به استعلام طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان باید افزایش یابد و تاخیر و طولانی شدن این مهم از هیچ اداره و نهادی پذیرفته نیست.

تبریز - ایرنا - آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی در مقیاس های کوچک، متوسط و بزرگ یکی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود و در دولت سیزدهم تکمیل زنجیره تولید در این منطقه به ویژه در حوزه صنایع سنگین مثل خودروسازی و فولاد با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.