یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از راه اندازی سایت جامع الگویی بذر سیب زمینی در این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی به کشور از امروز (دوشنبه) از تشدید فعالیت این سامانه و افزایش بارش‌ها طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در تهران و7 استان دیگر خبر داد.

کرمان - ایرنا - طرح آبرسانی به شهرهای بم و دیگر مناطق شرق کرمان از سد نسا در حالی حدود 12 سال گذشته در حال اجرا بوده که در آینده نزدیک فاز نخست آن برای استفاده در فصل گرما بزودی افتتاح خواهد شد.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تامین یک هزار هکتار زمین برای احداث 25 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرای این برنامه در اردبیل تسریع می‌شود.

تهران - ایرنا - «احمد مجتهد» رئیس پیشین پژوهشکده پولی و بانکی معتقد است بانک مرکزی به صورت مزمن با دو دسته محدودیت مواجه بوده که بخشی از آن داخلی و مربوط به بحث اختیارات است و بخشی دیگر ناشی از تنگناهای بین‌المللی. با وجود این محدودیت‌ها و در صورت تکرار اخبار مثبت سیاسی می‌توانیم شاهد دلار 40 هزار تومانی باشیم.

زاهدان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از 610 هزار تن انواع محصولات باغی، گلخانه‌ای و دارویی در این استان امسال تولید شد که به دلیل مرغوبیت بالا، بیش‌از 6هزار تن آن به کشورهای مختلف صادر شده است.

تهران - ایرنا - یک روزنامه هندی نوشت: کشف ذخایر عظیم لیتیوم دستاورد بزرگی برای اقتصاد ایران است و این کشور را در جایگاه هفتمین کشور بزرگ دارنده ذخایر لیتیوم در جهان قرار می‌دهد.

سنندج - ایرنا - بازار قالیشویی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز گرم شده است هرچند امسال میزان مشتری‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است ولی احتمال سوءاستفاده عده‌ای که قصد سرقت اموال مردم را دارند وجود دارد؛ بنابراین می‌طلبد در این ایام مردم به هشدارهای داده شده در این زمینه توجه کنند.

تهران - ایرنا - رییس خانه معدن ایران از موافقت شورای شهر تهران با راه‌اندازی «گذر معدن» در پایتخت با هدف نمایش قابلیت‌های بخش معدن خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس بانک فدرال رزرو سان فرانسیسکو با بیان اینکه تورم در همه بخش‌ها همچنان در آمریکا بالا است، گفت: سیاستگذاران احتمالاً باید نرخ بهره را بالاتر ببرند و آن را برای مدتی طولانی در سطوح بالا نگه دارند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از توزیع و کاشت 40 میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر جنگلی به صورت رایگان در هفته منابع طبیعی در سراسر کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان فضایی ایران گفت: تقویت بخش خصوصی جزو برنامه‌های اصلی سازمان فضایی است و اقتصادفضا جزو لاینفک برنامه 10 ساله محسوب می شود.

تهران - ایرنا - وزیر نفت با اعلام اینکه 100 میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه برای تکمیل پروژه‌ها امضای شده است، گفت: پروژه بزرگ ایران ال‌ان‌جی که بیش از 8 سال زیر باران و گرمای سوزان منطقه ویژه پارس رها شده بود را توانستیم فعال کنیم و پیش‌بینی می‌شود بخش شیرین‌سازی آن اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

تهران - ایرنا - رئیس گروه استخراج انجمن بلاک‌چین با اشاره به فرصت‌های مستقیم و غیرمستقیم توسعه صنعت ماینینگ برای کشور، به موانع پیش رو اشاره کرده و می‌گوید: تعرفه بسیار بالایی بر صنعت استخراج وضع شده که نزدیک به 50 برابر صنایع دیگر است و همین باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران این حوزه می‌شود.

تهران - ایرنا - بزرگترین قطب وارداتی و صادراتی ریلی مرکز کشور فردا (دوشنبه، 15 اسفندماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: باید در کنار حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی، کاشت درخت را نیز در دستور کار قرار دهیم.