چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی استان تهران اعلام کرد: از امروز /13اسفند / طرح تشدید نظارت بازرسان دامپزشکی بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان آغاز شد و تا پنجم اردیبهشت سال بعد این طرح ادامه دارد.

اراک - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 135 پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی امسال در نقاط مختلف این استان صادر شد.

سنندج - ایرنا - خوشه‌های زرین کردستان افزون بر 95 درصد سبز شدند و در برخی از مناطق هم در مرحله پنجه‌زنی قرار گرفتند، بنابراین برآورد کارشناسان کشاورزی از وضعیت این محصول در استان طی سال زراعی جاری تولید یک میلیون تن است.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با اجرای مصوبه کمیسیون تلفیق و حذف عرضه نهاده‌های کشاورزی در بورس کالا، منابع لازم برای تامین اعتبار نهاده‌های کشاورزی دچار مشکل می‌شود و دولت در ادامه چنین اتفاقی با معضل جدی مواجه خواهد شد.

زنجان - ایرنا - مشکلات مسکن و زمین که از گذشته نه چندان دور گریبانگیر بسیاری از مردم استان به خصوص اعضای تعاونی‌ها است در سال‌های اخیر با نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها به قصه‌ای پرغصه و بدون امید به پایان خوش برای ذینفعان آن تبدیل شد.

تهران - ایرنا - علی نبوی، معاون وزیر صمت، گفت: در طرح توازن منطقه‌ای قصد داریم سرمایه‌گذاری‌های جدید صنعتی را به بیش از 260 شهرستانی هدایت کنیم که تاکنون سرمایه‌گذاری اندکی در آنجا انجام شده است.

بوشهر - ایرنا - بخش کشاورزی استان بوشهر در فاصله بین 2 سفر رئی جمهوری و هیات دولت سیزدهم به این استان دستاوردهای چشمگیری در بخش‌های مختلف شیلاتی، زراعی، باغی دام و طیور و منابع طبیعی و آبخیزداری داشته است که یک قلم آن فقط سرمایه‌گذاری یکهزار و300 میلیارد تومانی درپرورش میگو است.

گناوه - ایرنا - مدیرکل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: توسعه بندرگناوه از پروژه‌های مهم و درجه یک در کشور به شمار می رود که نقش زیادی در معیشت و اشتغال در این منطقه دارد.

تهران - ایرنا - مدیر تالار مرکز مبادله ارز و طلا گفت: بر اساس مقررات، دانشجویان برای دریافت شهریه 13 هزار دلار و برای اسکان نیز 1500 یورو دریافت خواهند کرد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این که پروژه خط انتقال آب سیراف - جم در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور و وزیر نیرو و با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره‌برداری رسید گفت: به این ترتیب میزان تولید آب توسط آب شیرین کن ها به 102 هزار مترمکعب رسید.

کرمانشاه_ایرنا_ مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: این نهاد در 11 ماه گذشته مبلغی بالغ بر هزار و 740 میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مددجویان پرداخت کرده است.

تهران - ایرنا - مصوبه اخیر مجلس درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به علت آن که تقریبا 2 میلیون نفر را شامل می‌شود اما منابعی برای اجرای آن لحاظ نشده، با اما و اگر مواجه است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه نتیجه اقدامات فرهنگی است که بهره وری را در صنعت ایجاد می کند، گفت: متخصصان ایرانی در بیرون مرزها در بخش انرژی اقداماتی می کنند تا آنهایی که در تحریم هستند از دانش فنی ایران استفاده کنند.

کاشان - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان گفت: هدف و رویکرد اصلی ما در کمیته امداد، اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است.

بوشهر - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی در شهر دلوار تنگستان با کاشت 2 اصله نهال در آستانه هفته منابع طبیعی بر تحقق طرح یک میلیارد درخت در کشور بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد.

شهرری - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اجرای طرح گشت مشترک مراکز عرضه محصولات کشاورزی گفت: از شروع این طرح در نهم اسفند ماه تا کنون بیش از 1400واحد مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 150 واحد به دلایل مختلف از جمله گرانفروشی و کم فروشی جریمه شدند.