یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در کنار فعالیت‌های عمرانی و سازندگی، در راستای مسئولیت اجتماعی خود 100 هزار بسته معیشتی ویژه مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور تهیه و توزیع کرد.

تهران - ایرنا - بورس کالا اعلام کرد: قرارداد اختیار معامله سکه طلا با سررسید اردیبهشت 1402 از شنبه هفته آینده، 20 اسفند راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیر امور استان‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره شرایط دریافت وام با خرید اوراق قرض‌الحسنه گفت: مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف دریافتی وام‌های قرض‌الحسنه 200 میلیون است و اگر شخص خریدار اوراق، امتیازش به بیش از دویست میلیون تومان برسد می‌تواند امتیاز حاصل را به دیگران واگذار کند.

تهران - ایرنا - حجم موجودی آب سدهای کشور با رشد 5 درصدی همراه شده است، اما همچنان 40 سد مهم برای مصارف شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 1401) تا 12 اسفندماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 تا 75 درصد کاهش را ثبت کردند.

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: عدالت و معنویت ویژگی بارز حکومت امام زمان است و این 2 ویژگی با تشکیل حکومت امام زمان (عج) در همه دنیا برقرار خواهد شد.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف احداث بندر بزرگ شرق هرمزگان (مجتمع بندری مکران) خبرداد.

تهران - ایرنا - بررسی ایرنا از مصوبات مجلس در مورد لایحه بودجه 1402 حکایت از آن دارد که تاکنون با حدود 700 هزار میلیارد تومان تغییر در درآمدها و مصارف دولت، بودجه به سمت ناترازی رفته است.

زنجان - ایرنا - معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 440 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است که تا پایان امسال به 470 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

تهران - ایرنا - قیمت ارز در یک هفته گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سرگذاشت و پس از لمس رکورد 60 هزار تومان با افت 10 هزار تومانی مواجه شده و امروز (دوشنبه) به 50 هزار تومان رسید.

سنندج - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: واحدهای صنفی و غیرصنفی استان به دلیل تخلفاتی از جمله گران فروشی و عدم درج قیمت افزون بر 148 میلیارد ریال جریمه شدند.

شیراز - ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: با تقسیم مسئولیت کمربندی شیراز بین شهرداری این شهر و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس و واگذاری مسئولیت آن به این دو مجموعه که امضا و تایید استاندار فارس و شورای اسلامی این شهر رسید، وضعیت مدیریت این محور تعیین تکلیف شد.

تهران - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز (دوشنبه، 16 اسفندماه) از 115 بذر اصلاح شده سازمان تحقیقات که یک تحول بزرگ در بخش دانش‌بنیان است، رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که با گران‌فروشان بازار موبایل به‌شدت برخورد می‌شود و در صدد هستیم این امکان را فراهم کنیم تا خریداران متضرر مابه‌التفاوت را از فروشنده دریافت کنند.

تهران - ایرنا - شهروندان تهرانی روزانه 3 میلیارد لیتر آب در حالی مصرف می‌کنند که میزان بارش‌های آن تا 12 اسفندماه تنها 103.6 میلیمتر بوده است.

شهرری - ایرنا - 420 هکتار باغ پسته برای اشتغالزایی، حرفه آموزی و درآمدزایی زندانیان سراسر کشور در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری احداث شده است، باغی با بیش از 200 هزار درخت پسته.

تهران - ایرنا - با مصوبه شب گذشته نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 1402، از سال آینده امکان پرداخت حقوق‌های نجومی برای مدیران و مسئولان فراهم می‌شود.