پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: 180 ملک مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی شده است که برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام استان به فروش می رسند.

بندرعباس - ایرنا - مجموعه آب شیرین کن 90 میلیون متر مکعبی قرار است در چند فاز، آب مورد نیاز تمامی روستاها، شهرها و صنایع پارسیان در غرب هرمزگان را تامین کند.

کرمان - ایرنا - باوجود اهتمام اداره کل فناوری اطلاعات کرمان اما همچنان جایگاه این استان در کشور در توسعه فیبر نوری نزولی است که نشان می‌دهد سرعت برخی استان‌های دیگر در این کار بیشتر بوده و نیاز است شهرداری‌ها عملیاتی‌تر به میدان بیایند.

تهران - ایرنا - طرح رایگان شهرن بهای آب، برق و گاز برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از بسته های حمایتی دولت برای این قشر آسیب پذیر بود که بنابر اظهارات مسئولان با موانعی روبرو بوده و هنوز تمامی مددجویان مشمول از آن برخودار نشدند.

اردبیل - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از اجرای مرحله نخست خط تقویتی گاز شمال استان برای گازرسانی به بزرگترین گلخانه کشور به مساحت 2 هزار و 500 هکتار و افزایش پایداری مصرف در شهرستان‌های پارس آباد و اصلاندوز خبر داد.

بندرعباس - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از برنامه ریزی این سازمان برای جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: مرغ مورد نیاز بازار استان برای نوروز 1402 و ماه مبارک رمضان با افزایش جوجه ریزی در مرغداری‌ها تامین شده و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم.

سنندج - ایرنا - کردستان از استان‌های برتر کشور در زمینه گاز رسانی است به طوریکه اکنون نقاط مرزی و حتی بسیاری از سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان هم از این انرژی برخوردارند.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل از توزیع 2 هزار و 500 میلیارد ریال درآمد حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل امور عشایری استان خبر داد.

تهران - ایرنا - فائو از رشد 28 درصدی تولید گندم ایران در سال 2022 خبر داد و ایران را سیزدهمین تولیدکننده بزرگ گندم جهان در این سال معرفی کرد.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: مردم می‌توانند با استفاده از کولرهای آبی که با استانداردهای جدید تولید و روانه بازار می‌شود، میزان مصرف و مبلغ قبض برق خود را به شدت کاهش دهند، زیرا مصرف این کولرهای جدید نسبت به کولرهای موجود 50 درصد کمتر است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پایان مهلت ثبت نام در ساعت 24 امروز (شنبه، 13 اسفند)، گفت: میزان ثبت نام خودروی وارداتی مطابق هدفگذاری وزارت صمت است.

تهران - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از ورود نیروی‌های جوان به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: زمینه استقرار جوانان و دانش‌آموختگان کشاورزی در قالب 2 هزار شرکت دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و واحدهای فناور فراهم شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی استان تهران از درختکاری 20 هکتاری در منطقه بیابانی و کانون گرد و غبار اخترآباد استان تهران طی روز شنبه 13 اسفند ماه خبر داد.

همراه اول همزمان با شروع فصل سفرهای نوروزی، بسته‌های ویژه رومینگ بین‌الملل خود را برای استفاده مشترکان در سفرهای خارجی معرفی کرد.

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بانک‌های عامل استان، ضمن تعامل با دستگاه‌های متولی در امر اشتغال، تا پایان سال جاری تسهیلات اشتغالزایی را پرداخت کنند.

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: طبق برنامه ریزی‌ها مسافران نوروزی در این منطقه با 22 رام قطار روزانه جابه‌جا خواهند شد.