شنبه 6 مرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قیمت هر سکه طرح جدید با روند نزولی امروز (یکشنبه، 23 اردیبهشت ماه) نسبت به روز گذشته با 200 هزار تومان کاهش به 41 میلیون تومان رسید.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی که احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن درختان را به دنبال دارد، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران میزبان بیش از 220 مقام دولتی و هیات تجاری از بخش خصوصی قاره آفریقایی بود گفت: رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به همراه مراکز تجاری فعال در آفریقا، نقش بسیار ارزشمندی در ارتباط‌گیری موثر تجار ایفا کردند.

تهران - ایرنا - نماینده مجری طرح سد انحرافی تنظیمی قیز قلعه سی گفت: این پروژه، الگوی خوبی برای اجرای طرح‌ها و تعاملات آبی آتی با کشورهای هم‌جوار است.

تهران - ایرنا - مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون 68 هزار تن گل محمدی در سطح 31 هزار هکتار از اراضی کشور تولید می‌شود که سهم بیش از 70 درصدی در بازار جهان دارد.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارمین همایش بین المللی صندوق توسعه ملی محورهای همکاری و مشارکت وزارت ارتباطات با این صندوق را برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در اقتصاد دیجیتال را اعلام کرد و گفت: میانگین رشد بخش ICT در 7 سال گذشته 3 برابر بقیه بخش‌ها بوده است.

تهران - ایرنا - رشد سریع جمعیت، افزایش یک‌باره بهای نفت و به تبع آن انتظارات فزاینده مردم برای داشتن زندگی بهتر در دهه پایانی سلطنت پهلوی دوم، نیازمندی‌های مختلف شهری را به خصوص در زمینه مسکن در پایتخت تشدید کرد. رژیم وعده‌های زیادی برای بهبود اوضاع بازار مسکن می‌داد اما موفقیت خاصی به دست نیامد و بحران بی‌سابقه‌ای در این بازار ایجاد شد.

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: خواسته شده که تبلیغات خودروی MVM X55 PRO جمع آوری شود و از فروش و پیش فروش این خودرو هم جلوگیری می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برآوردها نشان می دهد تا سال 2050 میلادی گردش مالی گیاهان دارویی در جهان به پنج‌هزار میلیارد دلار برسد که رقم قابل توجهی است.

تهران - ایرنا - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از افزایش کشت گیاهان دارویی در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها خبر داد و گفت: این امر باعث جهش تولید گیاهان دارویی شده است.

کرمان - ایرنا - فرماندار رفسنجان با اشاره سیلاب مرداد 1401 در این شهرستان گفت: یک هزار و 210 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل به کشاورزان رفسنجان تاکنون پرداخت شده است.

تهران - ایرنا - مصرف برق هتل‌ها در شبانه‌روز جریان دارد. پذیرش پیوسته میهمان‌ها، روشن بودن چراغ‌های سردر هتل، لابی و راهروها و استفاده مداوم مهمان‌ها از وسایل برقی از دلایل ناگزیر بودن مصرف بالای برق در هتل‌ها است. اما روش‌هایی نیز برای بهینه‌کردن و مدیریت مصرف وجود دارد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران بر استفاده از محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین به عنوان راهکاری برای افزایش عمر مفید رویه های آسفالتی تاکید کرد.

تهران - ایرنا - دهمین اجلاس شورای جهانی آب با شعار" آب برای شکوفایی" از 19 تا 25 می 2024 (30 اردیبهشت لغایت 5 خرداد 1403) در شهر «بالی» اندونزی با حضور نمایندگانی از کشورمان برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطلبی تحت عنوان «بنگاه‌داری به جای مردم‌داری»، اعلام کرد: افزایش رشد نقدینگی و به دنبال آن تشدید تورم موجب شد تا دولت سیزدهم سیاست کنترل ترازنامه را برای مهار رشد نقدینگی اجرا کند و این سیاست با کاهش رشد نقدینگی از 40 درصد در پایان دولت قبل به 24.3 درصد در پایان سال گذشته برسد.

تهران - ایرنا - رئیس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: 71 درصد تولید جهانی گل محمدی در اختیار ایران قرار دارد، اما 90 درصد آن تبدیل به گلاب می‌شود و کمتر از 10 درصد آن اسانس است.