پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه در سال در 8 ماه سال جاری به بیشتر از کل سال گذشته تسهیلات خرد پرداخت شد، گفت: با توجه به وضعیت بانک‌ها و محدودیت‌هایی که برای پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف دارند، باید در هر استان بر تامین مالی پروژه‌های اولویت‌دار تمرکز کنیم.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان از ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج با بهره‌مندی از پروژه آبرسانی خبر داد و گفت: برای حذف طعم و بوی نامطبوع آب شرب این شهر، پروژه‌ای از دو سال گذشته آغاز شد و تا ابتدای دولت سیزدهم تنها 20 درصد پیشرفت داشت اما توجه رییس جمهوری و وزیر نیرو به نتیجه رسید.

تهران - ایرنا - برای تأمین آب شرب مطمئن و پایدار مردم شهر سنندج، پروژه آبرسانی به تصفیه‌خانه این شهر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران - ایرنا - دفتر نمایندگی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در عراق، در پایتخت این کشور افتتاح شد.

تهران - ایرنا - بحث آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور از آن دست موضوعاتی است که همواره مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار دارد؛ اما در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که از آن به قطب تولید گاز کشور نام برده می‌شود و شمار واحدهای صنعتی پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر، آن را به وزنه‌ای در اقتصاد انرژی کشورمان بدل کرده است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو برای توسعه و تحکیم روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف، صبح روز چهارشنبه عازم ترکمنستان شده و با معاون رئیس الوزرا و جمعی از وزرا و مقام های ارشد آن کشور، دیدار می‌کند.

اهواز - ایرنا - رییس کل دادگستری خوزستان گفت: 569 نفر از کارگران شرکت‌ها و صنایع خوزستان با مصوبات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از ابتدای امسال تاکنون به کار بازگشتند.

تهران - ایرنا - بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه 500 دستگاه خودرو تارا و 600 دستگاه پژو 207 بود

تهران - ایرنا - رونق صادرات همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دولت‌ها شناخته می‌شود که نقش موثری در کسب درآمد ارزی کشور دارد. اما آنچه در بررسی‌ها فراموش می‌شود، ظرفیت زیرساخت‌های حمل و نقلی کشور برای ایفای این نقش مهم است.

تهران - ایرنا - قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (سه‌شنبه، هشتم آذرماه) با افزایش 150 هزار تومانی نسبت به روز گذشته 16 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - نرخ هر دلار آمریکا امروز (سه‌شنبه، هشتم آذر ماه 1401) در صرافی‌های بانکی با 402 تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته 32 هزار و 461 تومان معامله شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت از عرضه همه خودروها اعم از داخلی و وارداتی در بورس کالا حمایت می‌کند.

تهران - ایرنا - رییس اتاق تعاون ایران گفت: 15درصد از تعاونی‌ها در بخش صنعت و معدن فعال و 60 درصد صنایع پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در اختیار تعاونی‌هاست که آمار قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

کرج - ایرنا - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح تولید یک میلیارد اصله نهال کشور اعلام کرد: کاشت نهال در 2.5 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور برای چهار سال آینده هدفگذاری شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی بانک مرکزی با تاکید بر افزایش پرداخت تسهیلات خرد و تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در شبکه بانکی گفت: شبکه بانکی در هفت ماه گذشته امسال حدود 2245 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که از رشد 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.

تبریز - ایرنا - حال کارخانه ماشین‌سازی تبریز با بیش از نیم قرن سابقه، این روزها خوش نیست؛ وضعیتی که برآیند تصمیم های غلط در واگذاری آن به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی نااهل در سال‌های گذشته بوده و به گفته مسوولان وکارشناسان، اهتمام برای برون‌رفت از آن نیازمند خروجش از فهرست واگذاری در سایه اراده ای فرااستانی است.