جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم‌سالاری اقتضا می‌کند که مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند، گفت: مردم باید در میان نامزدهایی که باقی مانده‌اند، افراد اصلح و کسانی که از توانایی بالاتری برخوردار هستند را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آیت‌الله رئیسی پس از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان به این کشور اقدامی ضروری بود و در ارتقای امنیت مرزی دو کشور تاثیرگذار است.

اسلام‌آباد - ایرنا - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان دقایقی قبل وارد شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب شد.

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از یک سفر فشرده و دیدارهای مهم با مقام‌های بلندپایه سیاسی، نظامی و پارلمانی پاکستان در دومین روز از سفر رسمی خود عازم شهر «لاهور»، قلب فرهنگی این کشور شد.

تهران - ایرنا - دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو توضیحاتی ارائه کرد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در پیامی به مردم پاکستان و به زبان اردو، از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی ملت‌های ایران و پاکستان به عنوان ظرفیت مهمی برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور یاد کرد.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک بین دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

تهران_ایرنا_آیت الله رئیسی با اشاره به پیوند ناگسستنی ایران و پاکستان بیان کرد: ایران و پاکستان علاوه بر اینکه همسایه و مسلمان هستند، اعتقادات و باورهای آنان پیوندی ناگسستنی دارد و به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ملت ایران جدایی انداخت.

تهران_ایرنا_رییس جمهور با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس جمهور پاکستان انجام گرفته ومذاکرات متعددی از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شده است، اراده دو کشور رابر توسعه روابط در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی دانست و گفت: امیدواریم بعد از این سفر شاهد رشد و توسعه روابط دوکشور به شکل فزاینده باشیم.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، خاطرنشان کرد: ما منافع متقابل را در توسعه روابط و گسترش همکاری‌های فیمابین می‌دانیم و ناراحتی دیگران از تقویت مناسبات ایران و پاکستان برای ایران اهمیتی ندارد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که این ماه اعمال خواهد شد و معوقه فروردین بازنشستگان سازمان را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

تهران - ایرنا - یک رسانه مصری در تشریح پیام‌های پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت که پاسخ ایران زلزله‌ای را در داخل رژیم اشعالگر به وجود آورد و پیام های متعددی به این رژیم و سپس جامعه جهانی مخابره کرد.

تهران - ایرنا - درنخستین روز از سفر آیت الله رئیسی به پاکستان علاوه بر دیدارهای دوجانبه 8 سند همکاری به امضا رسید و بزرگترین بزرگراه اسلام آباد به نام ایران نامگذاری شد، این سفر با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی از لحاظ ژئوپلتیکی و بین‌المللی از اهمیت چندانی برخودار است و کارشناسان این سفر را نقطه عطف روابط راهبردی میان ایران و پاکستان دانسته اند.

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد وزارت صمت میزان فروش خودرو در سامانه یکپارچه و میزان تخصیص سهمیه به خودروهای فرسوده را اعلام کند.

بوشهر - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با وجود یک نظام امنیتی قدرتمند امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‌ای کشور اکنون به طور صددرصد برقرار است و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.