جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، همکاری ایران و پاکستان را زمینه‌ساز ارتقای امنیت مرز، ثبات منطقه و محیط بین‌الملل دانست.

تهران_ایرنا_رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.

تهران - ایرنا - در راستای تحقق شعار دیپلماسی اقتصادی و فعال‌سازی ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی، آیت‌الله رئیسی امروز و با همراهی همتای سریلانکایی خود پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، را افتتاح خواهد کرد.

کراچی - ایرنا - آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان پس از دیدار با مقام‌های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، لحظاتی پیش عازم سریلانکا شد.

کراچی - ایرنا - ادای احترام به بنیانگذار فقید پاکستان، دیدار با مقامات ارشد دولت ایالتی، دریافت دکترای افتخاری دانشگاه کراچی و دیدار با نخبگان علمی و اقتصادی آخرین برنامه‌های آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان بود.

تهران - ایرنا - از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌ها تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.

تهران - ایرنا - دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، انتقال اجباری فلسطینیان از غزه را غیرممکن دانست و تصریح کرد: پس از «200 روز مقاومت»، امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم.

تهران - ایرنا - سخنگو و دبیر هیات دولت در واکنش به حمایت مالی مجدد آمریکا از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: شکاف عمیق بین دولت‌مردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب دیگر قابل انکار نیست.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور مرز بیش از 900 کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست.

تهارن - ایرنا - دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: از نظر ما این قابل تقدیر است که اساتید به ساز و کارهای نظام برای رسیدگی به شکایات خود اعتقاد دارند و اعتماد نه به من بلکه به این جایگاه، به این دولت و این نظام دارد.

نیویورک - ایرنا - وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی با ایجاد بحران و حمایت از گروه‌های تروریستی همواره سعی در ناامن‌سازی منطقه دارند و سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان می‌تواند نقشه دشمن برای ایجاد تفرقه را خنثی کند.

تهران - ایرنا - وزیر دفاع عربستان سعودی امروز (سه شنبه) با همتایان انگلیسی و آمریکایی خود تلفنی گفت‌وگو و تحولات نظامی منطقه را بررسی کرد.

تهران - ایرنا - سروزیر و استاندار ایالت سند پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

خرم‌آباد - ایرنا - وزیر کشور با اشاره به برگزاری مطلوب دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب 245 نماینده، گفت: مرحله دوم انتخابات نیز در 22 حوزه برای انتخاب 45 نماینده در 21 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد گفت: در گفت‌وگوهای دوجانبه می‌توان زمینه صادرات مازاد محصولات باغی و کشاورزی کشورمان به پاکستان و دیگر کشورها را فراهم کرد.