پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک فعال سیاسی با بیان اینکه راه مردمی کردن اقتصاد از قطع حلقه‌های رانت و فساد می‌گذرد، گفت: در سال‌های اخیر، شعار سال با رویکرد اقتصادی اعلام می‌شد و این نشان می‌دهد که مسئله اصلی کشور اقتصاد است.

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت، نظام اداری کارآمد و نظام حقوقی شفاف و عاری از فساد را دو عامل مهم به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: اقتصاد زمانی شکوفا می‌شود که مشارکت جدی مردم را به همراه داشته باشد.

تهران - ایرنا - سپهر خلجی با اشاره افزایش 2 برابری حجم اخبار تولید شده در حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات دولت، از اهالی رسانه که در تبیین دستاوردها و خدمات دولت پیشگام بودند قدردانی کرد.

تهران - ایرنا - دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: اقتصاد مردمی زمانی محقق می‌شود که تولید، مردمی شود و شاه کلید اقتصاد مردمی در دست دولت است باید تمام امکانات دستگاه‌های دولتی برای توانمندسازی بخش خصوصی به‌کار گرفته شود.

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: دولت تمام توان خود را برای تحقق منویات معظم‌له به ویژه تحقق شعار سال به کار خواهد گرفت.

نیویورک - ایرنا - وزارت خزانه داری آمریکا در اولین روز سال 1403 هجری شمسی برابر با 20 مارس 2024 تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه برنامه موشکی بالستیک، هسته ای و دفاعی تهران وضع کرد.

تهران - ایرنا - شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای آورده است: هرجا که مردم میدان‌دار کارها و فعالیت‌ها بوده‌اند، تجربیات مثبتی رقم خورده است بنابراین قاطعانه معتقدیم گره‌گشایی اقتصادی با مشارکت خود مردم رقم خواهد خورد.

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از ابراز لطف حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تحرک بین‌المللی دولت در مسائل خارجی، قدردانی کرد.

تهران - ایرنا - «وو ون تونگ» رئیس‌جمهوری ویتنام پس از گذشت یکسال از تصدی این پست استعفا کرد.

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی مصادف‌شدن سال نو با اولین سال اجرای برنامه هفتم توسعه را عامل دیگری برای تلاش روزافزون مسئولان دانستند و گفتند: «تورم تک رقمی شود، ساختار بودجه اصلاح و نظام مالیاتی متحول شود، حداقل 90درصد کالاهای اساسی در کشور تولید و طرح‌های عظیم ملی انجام شود» که رسیدن به این اهداف اساسی بدون حضور مردم در عرصه اقتصاد ممکن نیست.

تهران - ایرنا - مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیام نوروزی خود نوشت: در سال 1402 دشمنان ایران با بهره گیری از امکانات تفرقه افکن خود درصدد مایوس و منزوی کردن و ضربه زدن به ملت ایران بودند که با اراده پولادین این مردم شجاع تمام نقشه های آنها خنثی شد.

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز، توجه دولت برای مدیریت سرمایه گذاری، افزایش تولید مسکن، اتمام پروژه های نیمه تمام و توجه به بهداشت و توسعه تخت های بیمارستانی از جمله مواردی است که سبب شد دولت سیزدهم رشد اقتصادی کمتر از یک درصد دولت قبل را به حدود سه تا چهار درصد برساند.

تهران - ایرنا - دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه اول فروردین 1403 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار و سخنرانی رهبر انقلاب در ساعت 16 و 30 دقیقه به صورت زنده از صداوسیما پخش می شود.

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در گفتگوهای تلفنی جداگانه با چند تن از آیات عظام و مراجع تقلید، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آغاز سال 1403 خواستار تداوم توجهات و حمایت های مراجع عظام از دولت شد.

تهران - ایرنا - فروردین 1402 که از روز نخست با اعلام شعار سال و سپس تشکیل کارگروه تحقق شعار آغاز شد، اتفاقات متعددی در خود داشت که یکی از مهمترین آنها تغییرات کابینه به سود تقویت دولت و اجرای برنامه‌های مورد نظر آیت‌الله رئیسی بود که در این گزارش آنها را مرور خواهیم کرد.

تهران - ایرنا - معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو همواره آماده امدادرسانی به مناطق مستعد خطر و سیل‌خیز است.