جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «نوام چامسکی» منتقد سرسخت سیاست‌ها «دونالد ترامپ»، واکنش دولت آمریکا در مواجهه با شیوع «ویروس کرونا» را در این کشور «آشوب‌آور و فاجعه‌بار» خواند.

شیراز - ایرنا - وزیر نیرو در نامه‌ای به نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، به تاکیدات او در دیدار با مدیرعامل جدید برق منطقه‌ای فارس، مبنی بر ضرورت شایسته‌گزینی و استفاده از نیروهای متخصص، پاسخ داد.

اراک - ایرنا - سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: تولید پسماند یک ماه اخیر در این کلانشهر نسبت به فروردین‌ماه سال جاری تا حدود 30 درصد افزایش یافت.

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در حال حاضر ترافیک محور رشت - قزوین در محدوده سراوان - امام زاده هاشم و رودبار نیمه سنگین اما روان است.

تهران - ایرنا - تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در گزارشی با اشاره به بازگشت تدریجی فوتبال در منطقه آسیای مرکزی در خصوص پرسپولیس نوشت: غول‌های تهران با یک دست روی جام به تمرینات گروهی بازگشتند.

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان‌شرقی درمورد آتش‌سوزی در نیروگاه تبریز گفت: دلیل آتش سوزی اتصال کوتاه در یکی از کلیدهای کلیدخانه این نیروگاه بوده است.

تهران - ایرنا - ترانه‌سرا و شاعر قطعه موسیقایی فصل عاشقی با اشاره به تولید این اثر در همکاری با حسام‌الدین سراج و مجید مظفری در راستای پویش مشاهنر همزمان با عید سعید فطر؛ این اثر را هدیه‌ای کوچک به ایثار بزرگ جبهه سلامت دانست.

تهران - ایرنا - سخنگوی جمعیت هلال احمر با انتشار توییتی اعلام کرد: اطفای حریق در جنگل‌ها باید توسط وزارت جهاد کشاورزی و با همکاری نیروهای مسلح انجام شود.

اهواز - ایرنا - فرماندار شوشتر گفت: آزمون‌های پایه دوازدهم در شوشتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود اما برگزاری آزمون های پایه نهم تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

تهران - ایرنا - «ژان لو دابادی» هنرمند و نویسنده سرشناس فرانسوی در 81 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

اهواز - ایرنا - غیزانیه نام یکی از سه بخش اهواز است که لب‌های مردمانش سالهاست با وجود محاصره شدن در شریان‌های نفتی، تشنگی را فریاد می‌زنند.

تهران - ایرنا - مهدی اخوان لنگرودی نویسنده و ترانه‌سرای آثاری چون «گل یخ» در سن 75سالگی چشم از جهان فرو بست.

لندن - ایرنا - با اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت مخابراتی چینی «هوآوی»، دولت انگلیس درباره آینده همکاری با این شرکت در طرح راه‌اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم، تجدید نظر می‌کند.

شیراز - ایرنا - - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی داراب گفت: تصادف در محور داراب به جنت شهر، منجر به جان باختن 2 نفر و مصدومیت هفت نفر شد که حال پنج نفر از این مصدومان وخیم اعلام شده است.

دزفول - ایرنا - مسئول واحد آتش نشانی شهرداری گتوند گفت: آتش‌سوزی محل دفن زباله‌های شهر گتوند روز دوشنبه با تلاش نیروهای آتش نشانی خاموش شد.

اهواز - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: چهار تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر شهرستان بهبهان در پی وقوع زمین لرزه روز یکشنبه در گچساران برای کمک در ارزیابی میزان خسارت وارده به این منطقه اعزام شدند.