جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - "دیوسدادو کابلو" رییس مجلس ملی موسس ونزوئلا که پس از نیکولاس مادورو قدرتمندترین مرد این کشور محسوب می‌شود، به دنبال ورود نخستین محموله سوخت ایران به سواحل شمالی کشورش گفت: تهران و کاراکاس در جهت عزت گام برداشته‌اند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در تماس‌های جداگانه با وزیر نیرو و استاندار خوزستان، با اشاره به بروز برخی مشکلات مردم در تامین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز، دستور داد هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این معضل انجام شود.

لندن - ایرنا - نمایندگان احزاب مختلف سیاسی انگلیس پس از نزدیک به دو ماه دور کاری، طرح دولت بوریس جانسون برای حذف رای گیری از راه دور و بازگشت به صحن علنی مجلس در میانه بحران کرونا (کووید -19) را به باد انتقاد گرفتند.

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس اعلام کرد طبق قانون شهردار مشکین دشت تا زمان رسیدگی به موارد و موضوعات مطروحه در سمت خود باقی می ماند.

تهران - ایرنا - مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از اعلام فراخوان این مجموعه برای نگارش فیلمنامه و طرح مینی سریال داستانی با موضوع کمک مومنانه مردم و بسیجان در مبارزه با کرونا خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر در بخش نفت و گاز شاهد پیشرفت‌ها و به ثمر رسیدن طرح‌ها و پروژه‌های گوناگون در این حوزه بوده‌ایم، در گفت‌وگو با وزیر نفت بر ضرورت تلاش در راستای توسعه و تکمیل بیش از پیش طرح‌ها و پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی در کشور تاکید کرد.

بجنورد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: واحدهای پذیرایی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت محدود خود را از سر گرفتند.

تهران - ایرنا - فرمانده کل سپاه به منظور پایان عملیات، مهار و جلوگیری از گسترش مجدد آتش در جنگل‌ها، دستور اعزام دو فروند بالگرد به شهرستان گچساران را صادر کرد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در گفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی بر ضروت تلاش برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و آزاد راهی کشور که در توسعه حمل و نقل و تحقق شعار جهش تولید تاثیر گذارند، تاکید کرد.

اصفهان - ایرنا - مخزن 10 هزار لیتری آب در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نصب شد، مردم از سفر با کرونای همسفر پرهیز کنند و کشف موادمخدر در نایین از جمله خبرهای کوتاه هفته جاری استان اصفهان است.

خمین - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خمین گفت: 22 هزار وعده افطاری گرم در ماه مبارک رمضان امسال در قالب طرح «هم سفره» در بین خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.

ایرنا - گرگان - عید فطر به عنوان یکی از 2 عید بزرگ اسلامی، در بین ترکمن ها از ارج و قرب بالایی برخوردار است و از قدیم به عنوان یکی از مهمترین اعیاد، گرامی داشته شده و با سنت های خاصی بین این قوم همراه بوده است. ترکمن ها به دید و بازدید ایام عید اهمیت خاصی می دهند و به همین دلیل سفره های عید در خانواده های ترکمن معمولا تا سه روز پهن است و دوستان و آشنایان با اغتنام از فرصت عید، ضمن به...

مسکو - ایرنا - شبکه اول تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده است که گروهی از دانشمندان روس، واکسنی را بر روی خود آزمایش کرده‌اند که توانسته پادتن کرونا را در بدن آنها تولید کند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در تماس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه دولت الکترونیک را در کشور حائز اهمیت دانست و با قدردانی از تلاشگران این حوزه، بر لزوم اهتمام در راستای تکمیل هرچه سریعتر این امکان در کشور تاکید کرد.

کیش - ایرنا - معاون سازمان منطقه آزاد کیش از بهره گیری حداکثری ظرفیت قانونی شورای سلامت کیش برای برخورد با متخلفان از ضوابط بهداشتی خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، ساکنان جزیره کیش بدون ماسک حق حضور در مجامع عمومی را ندارند.

قصرشیرین - ایرنا - یک هزار و 500 بسته غذایی با اجرای رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) روز دوشنبه بین نیازمندان سرپل‌ذهاب توزیع شد.