جمعه 20 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - رییس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پلدختر از آتش‌سوزی در سطح وسیعی از مراتع منطقه "چل جایدر" این شهرستان خبر داد.

مهاباد - ایرنا - «استاد دکتر مصطفی خرم‌دل» نویسنده، مترجم، قرآن‌پژوه، اسلام‌شناس و مفسر مهابادی در سن 84 سالگی، در زادگاهش دارفانی را وداع گفت.

اردبیل - ایرنا - در حالی که مسوولان بر عدم مسافرت به خاطر مقابله با کرونا تاکید می‌کنند در روزهایی اخیر تعداد مسافران در استان اردبیل افزایش یافته است.

خمین - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات گفت: 10 هزار و 80 تن محصولات دامی پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

اردبیل - ایرنا - آمارها و رفتارهای متفاوت بیماری کرونا در استان اردبیل از یک سو امیدواری به مهار این بیماری و از سوی دیگر بیم از سرکشی آن در بین شهروندان و مسوولان را موجب شده است.

ایرنا - شیراز - گیاه اراونه (ارونه) هرسال از نیمه اول اردیبهشت در منطقه «دهنه» آباده رشد می‌کند و در نیمه دوم خرداد با گرم شدن هوا از بین می‌رود. این گیاه خاصیت تسکینی دارد و برای ناراحتی‌های قلبی مفید است و نفخ معده را برطرف می‌کند. همچنین از گل و برگ آن در طب گیاهی به صورت دمنوش استفاده می‌شود.

مراغه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر گفت: در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، کانال‌های آب بهسازی می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - مدیر اجراییات شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: یک زن کپرنشین پس از تخریب کپر و انتقال به کمپ ترک اعتیاد «چشمه سفید» این شهر توسط ماموران شهرداری، جان خود را از دست داد.

تهران - ایرنا - دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با اشاره به اینکه صادرات پتروشیمی ایران از نظر وزنی کاهش نداشته، گفت: شیوع کرونا باعث کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش صادرات محصولات پتروشیمی شده است.

گرگان - ایرنا - درگیری نیمه شب گذشته چند جوان در مهمانی عروسی در سیمین‌شهر از توابع شهرستان گمیشان به مرگ یک تن و زخمی شدن 2 جوان ختم شد و عروسی زوج گلستانی را به عزا تبدیل کرد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با کاهش دمای هوا در استان طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و مردم استان میزبان هوای خنک همراه با بارش های پراکنده هستند.

اراک - ایرنا - مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 30 هزار تن گندم مرغوب در راستای افزایش کیفیت آرد و نان، وارد این استان شد.

اهواز - ایرنا - اداره کل مدیریت بحران خوزستان در پی وقوع زمین لرزه 3.4 ریشتری در شهرستان ایذه به چهار شهرستان خوزستان اعلام آماده باش کرد.

تهران - ایرنا - رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی از رویدادهای مهمی که طی روزهای آینده در حوزه اقتصادی و بانکی رخ می‌دهد، خبر داد.

یزد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد گفت: آتش سوزی در 2.1 هکتار از اراضی مرتعی منطقه باب دهوئیه توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

تهران - ایرنا - «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس عرب و سردبیر روزنامه "رای الیوم" چاپ لندن با اشاره به ورود اولین نفتکش ایرانی به ونزوئلا گفت که تهدید "حسن روحانی" مبنی بر پاسخ قاطع تهران به هرگونه تحرکات واشنگتن، عامل نگرانی و عقب‌نشینی آمریکادر ماجرای عزیمت نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا بود.