چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همسایگی، تاریخ و دین مشترک، ملت‌های ایران و پاکستان را در یک صف واحد قرار داده است و حالا دستاوردهای فرهنگی سفر رئیس جمهوری با این کشور همسایه شرقی سرآغاز فصل جدیدی از مناسبات و همکاری‌ها فرهنگی است و به قول وزیر فرهنگ عزم‌ها را برای ایجاد یک «معادله جدید در جهان فرهنگی» راسخ‌تر کرده تا اتحادهای تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید.

سبزوار - ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردمداران رژیم صهیونسیتی و خبیثان عالم با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی حماقت کردند و شرایط اقتضا می‌کرد تنبیهی اساسی شوند.

اهواز - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اهمیت گردشگری مقاومت در برنامه هفتم توسعه گفت: با برنامه‌ریزی این وزارتخانه در همکاری سایر دستگاه‌ها موضوع تولید محتوا و روایت افتخارآفرینان دفاع مقدس در حوزه گردشگری مقاومت پیگیری می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن 6 خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد و گفت: حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است.

تهران - ایرنا - وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان از برگزاری همایش «اشک مریم» با موضوع فلسطین در کراچی خبر داد و گفت: حمایت و تشویق جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقام سخت و توجه به مردم فلسطین در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به پاکستان قابل توجه است.

نمایش موزیکال «شازده کوچولو» به کارگردانی «ماهان حیدری»، عصر چهارشنبه (5 اردیبهشت 1403) در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت. این نمایش داستانی برگرفته از «شازده کوچولو» اثر نویسنده شهیر فرانسوی آنتوان دوسنت اگزوپری است که با حضور پرتعداد نوازندگان و خوانندگان اجرا می شود.

تهران - ایرنا - کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت 1403 فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

کاشان _ ایرنا _ پانزدهمین جلسه ستاد کنگره سرداران و یکهزار و 800 شهید کاشان درحالی عصر چهارشنبه برگزار شد که سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان بر ضرورت رویکردهای مردمی در این یادواره ها تاکید کرد.

تهران - ایرنا - نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی و تهیه شده در مرکز هنری رسانه‌ای نهضت منتشر شد.

اهواز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که 40 اثر دفاع مقدس این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است گفت: 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

تهران - ایرنا - مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه سازمان‌ها و نهادها از فردا (ششم اردیبهشت) خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه، دستورالعمل صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از وقف به عنوان یک نهاد سرمایه‌ای در افتصاد اسلامی یاد کرد که امروز وقف و موقوفات نیازمند مدیریت علمی است.

تهران - ایرنا - هشت اثر از ایران به عنوان نامزد فهرست کتاب برای کودکان با نیازهای ویژه معرفی شدند تا در تورنتوی کانادا داوری شوند.

تهران - ایرنا - مدیر گروه سینما دانشگاه سوره گفت از مقوله «فیلم‌جستار» به عنوان مقوله پیچیده‌ای یاد کرد که از «تعریف شدن» گریزان است و یکی از بهترین مصادیق برای «حدیث نفس» محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - بازیگر نقش ندیمه زلیخا در سریال یوسف پیامبر (ع) گفت: همه جای جهان همه گونه سطح زندگی وجود دارد، اما متاسف و ناراحت هستم و از برخی همکارانم گله دارم وقتی فیلمی را به کشورهای آمریکایی و اروپایی می‌برند فقط فقر و فلاکت و ضعف ما ایرانی‌ها را نشان می‌دهند.