چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شهید «سید احمد پلارک» به همرزمش گفته بود که مانع شهادتش را پیدا کرده و با پرداخت خمس خود این مانع را برداشته بود.

کاشان _ ایرنا _رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: گروه بین المللی مرمت ایسکارسا شب گذشته 6 اردیبهشت از بناهای تاریخی شهرستان بازدید و مقرر شد در مرمت تعدای از این بناها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

تهران - ایرنا - نغمه مستشار نظامی، از شاعران کشور مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.

مشهد - ایرنا - رییس سازمان حج و زیارت گفت: همه تمهیدات لازم در خصوص اعزام حجاج به سفر معنوی حج انجام گرفته است و حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می شوند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیران وزارتخانه روز گذشته، پنج‌شنبه 6 فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حاضر شدند.

تهران - ایرنا - بازی در نقش جوکر «شوالیه تاریکی» را می‌توان کنجکاوی هنرمند به لایه‌های تاریک درون قلمداد کرد. این زندگی در نقش، هیث لجر را تا جایی برد که دوام نیاورد.

تهران - ایرنا - نویسنده، شاعر و عضو فرهنگستان هنر بر نقش اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تحقق شعار امسال (جهش تولید با مشارکت مردم) تاکید کرد و گفت: اهالی فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای تولیدگران کشور هستند و نقشی مهم در تحقق شعار سال دارند.

تهران - ایرنا - عملکرد سینمای کودک در نوروز امسال، بار دیگر نشان داد که اصرار بر حضور فیلم‌های کودک و نوجوان در اکران عید، فرصت نمایش فیلم‌های خوبی همچون «نوروز» را در دیگر فصول سال می‌سوزاند. آن هم وقتی که انیمیشن‌ها و فیلم‌های پرفروشی همچون «شهرگربه‌ها»، «بچه زرنگ»، «پسر دلفینی»، «لوتوپیا» و.. در نیمه دوم سال اکران شده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای تحقق رشد تولید در آموزش، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی در کشور با حمایت از هنرمندان خبر داد و گفت: امسال نهضت پلاتوسازی در دستور کار قرار دارد تا در تمام شهرها و استان‌ها بتوانیم پلاتوهای قدیمی را احیا و پلاتوهای جدیدی دایر کنیم.

تهران - ایرنا - مدیر دفتر طنز حوزه هنری، طنزپرداز را مصلح اجتماعی دانست و گفت: طنز در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی خیلی زیاد شده، اما طنز رسمی در مطبوعات مقداری فروکش کرده است.

تهران - ایرنا - کانون خدمت رضوی شهرستان تهران در جلسه‌ای که روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403 با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم، مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام (ره) به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام (ره)، رهبری و رئیس جمهور بود.

تهران - ایرنا - نخستین جشنواره شعر عربی «طوفان‌القوافی» با حضور بیش از 240 اثر به زودی در یک جشن بزرگ در بصره برگزار می‌شود و برگزیدگان این رویداد تکریم خواهند شد.

تهران - ایرنا - محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه ششم فروردین ماه به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حاضر شد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاون وزیر آموزش و پرورش از بانوی جانباز حادثه تروریستی کرمان عیادت کرد.

تهران - ایرنا - مصحح گلستان سعدی با اشاره به تحقیقات یک سعدی‌شناس غربی گفت: این سعدی‌شناس چهار عنصر ادبی ایرانی را که فردوسی، سعدی، مولانا و حافظ باشد، در کنار بزرگان ادب جهان قرار می‌دهد مانند هومر که ایلیاد را هزاران سال پیش سروده است.