پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی واکنش هنرمندان و فعالان فرهنگی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.

تهران - ایرنا - مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده است.

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده «سال گربه» گفت: سینمای ایران ظرفیت دو فیلم پرفروش در کنار هم را دارد. این فیلم می‌تواند با وجود «تمساح خونی» هم پرفروش شود.

تهران - ایرنا - رمان «بنفشه‌ها هم می‌خندند» داستان دو دوست است که یکی از آنها بعد از یک حادثه توان راه‌رفتن را از دست می‌دهد و دوست دیگر برای بازگرداندن او به زندگی، هرکاری می‌کند.

تهران - ایرنا - راوی برنامه تلویزیونی «گردشگر؛ خوش اشتها» گفت: من عاشق این مستند هستم. حاضرم تمام کار و زندگی‌ام را کنار بگذارم و ادامه این مستند را اجرا کنم.

تهران - ایرنا - نویسنده و کارگردان فیلم «نفس نکش» که در قالب بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در حال اکران است درباره نحوه شکل‌گیری ایده اثرش گفت: سال‌ها پیش در جمعی حضور داشتم و این صحنه را دیدم که یکی از دوستان حین صحبت کردن دود سیگار از دهانش خارج می‌شد. همین صحنه به من برای ساخت فیلم «نفس نکش» ایده داد.

تهران - ایرنا - برنامه قرآنی «محفل» تلاشی برای ارتقای محتوا در زمینه سبک زندگی - ایرانی اسلامی و ارائه الگو درباره جوان انقلابی طراز را می‌توان قدمی مثبت در مسیر اجرای سند تحول رسانه ملی دانست که در سال 1401 تقدیم رهبری شد.

تهران - ایرنا - کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه «تئاتر، یک قصه و دو بشکن و چهار دکور نیست»، گفت: اعتقادی به تئاتر تفننی، زرق و برق و تجاری ندارم، این نوع تئاترها برای مردم و فرهنگ نیست.

سمنان - ایرنا - سومین جشنواره و آیین سنتی «سمنوپزان نوروزگان» به همراه نمایشگاه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات با استقبال پرشمار مردم در روستای صح منطقه تویه دروار از توابع بخش امیریه دامغان برگزار شد.

تهران - ایرنا - مسعود اسکویی گوینده و کارشناس مجری پیشکسوت که چند روز پیش به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله بستری بود به بخش عمومی منتقل شد.

اردبیل - ایرنا - نمایندگان سازمان علمی - آموزشی یونسکو ویژگی‌های کاروانسرای شاه عباسی شهرستان نیر را برای جلب توجه گردشگران داخلی و خارجی و ماندگاری مسافران در استان اردبیل مهم ارزیابی کردند.

تهران - ایرنا - حضور «آهو» در جشنواره فیلم مسکو، پایان مراحل فنی «کوکتل مولوتف»، نمایش و نقد «روشن» در فرهنگسرای ارسباران و نقد چهار اثر در پنجمین پاتوق فیلم کوتاه از خبرهای سینمایی امروز هستند.

تهران - ایرنا - مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 27 فروردین 1403 تمدید شد؛ تاکنون 448 نفر از اهالی رسانه برای حضور و فعالیت در این دوره از نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

تهران - ایرنا - نمایش‌های «انگشتر سحرآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی و «نیست نیست، کلوچه نیست» به کارگردانی پویا شش‌پری میزبان مخاطبان کودک و نوجوان خواهند بود.

تهران - ایرنا - ستاد برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اعلام کرد استان گلستان، عهده‌دار میزبانی هشتمین دوره این رویداد به دبیری محمد کرم‌الهی شد.

تهران - ایرنا - مرتضی کوهی نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با ادای احترام به زنده یاد مجید فروغی درگذشت این مدیر و فعال رسانه ای را به جامعه روابط عمومی و رسانه تئاتر تسلیت گفت.