چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اولین هفته اردیبهشت گالری‌های پایتخت میزبان نمایشگاه های هنرهای تجسمی همچون «فال حافظ»، «سفرنامه تکه‌تکه»، «هندسه خیال»، «ربع خاموش»، «قلمرو آتش»، «جاندار»، «این آشغال نیست»، «سی مرغ به یاد سیمرغ» و «فال حافظ» هستند.

تهران - ایرنا - کتاب «تفسیر قیم؛ سوره مبارک تغابن» به قلم آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، منتشر شد.

تهران - ایرنا - نویسنده و رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران گفت: دولت سیزدهم در زمینه الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت اهتمام زیادی دارد و بر این مقوله پافشاری می‌کند.

کرمان - ایرنا - یخدان روستای محمودآباد سیرجان از بناهایی با قدمت 220 ساله به شمار می‌رود که در بارش‌های شدید هفته گذشته بخشی از آن تخریب شد و آنطور که مسئولان میراث فرهنگی استان کرمان اعلام می‌کنند، مرمت غیراصولی عامل اصلی تخریب بوده است.

تهران - ایرنا - صداپیشه مجموعه خاطره انگیز «هادی و هدی» گفت: از آنجایی که از سال 60 برای بچه‌ها کار می‌کردم، در حال حاضر دهه شصتی‌ها به من می‌گویند: تو جزو خاطرات کودکی ما هستی. در تولید یک اثر هنری برای کودک نمی‌شود اشتباه کرد چراکه ممکن است زندگی بچه به خطا برود.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «مست عشق» موفق شد تا با جذب 214 هزار مخاطب طی 3 روز نخست اکران، رکورد افتتاحیه چنددهه اخیر سینمای ایران را بشکند.

شیراز - ایرنا - نمایش خیابانی «پرستو» به کارگردانی شیما پورسهم الدین برای اجرا در ششمین دوره جشنواره بین المللی منودرام نابِل تونس انتخاب شد.

تهران - ایرنا - سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن برخوردهای پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت 3 جایزه شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل یک شرکت طرح توسعه در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توجه و توسعه فرهنگ وقف در نهایت سبب افزایش اشتغال و تقویت تولید ملی در تمامی عرصه ها خواهد شد.

تهران - ایرنا - برنامه «بسته پیشنهادی» امشب با حضور اسماعیل باستانی و منصوره مصطفی زاده به موضوع پادکست می‌پردازد.

تهران - ایرنا - به نظر می‌رسد «راوی هوش مصنوعی» موضوعی مرتبط با ایالات متحده آمریکا یا اروپا محور به نظر برسد، اما کتاب‌های دیجیتال یا روایت شده با هوش مصنوعی ممکن است از لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند هندی‌ها دور نباشند.

تهران - ایرنا - نقاشی و طراحی‌های زنده‌یاد «نامی پتگر» که این روزها در گالری کاما در معرض نمایش عموم قرار گرفته است، نگاه تغزلی و عارفانه هنرمند با ترکیب‌بندی و رنگ‌پردازی‌ها در این آثار عیان می‌شود و صدای «الله جمیل و یحب الجمال» که همواره تکه کلام این هنرمند بود، در تمامی آثارش شنیدنی است.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویراستی در خصوص بسته سیاستی عفاف و حجاب این شورا نوشت: شورا در نظارت و پیگیری مصوباتش و معرفی ترک فعل‌ها به قوه قضاییه، جدی است.

تهران - ایرنا - مدیر غرفه آزمایشگاه هوش مصنوعی چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در حوزه فناوری و تولید علم سبب پیشرفت کشور در حوزه فناوری‌های جدید می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور امور اقتصادی و دارایی سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: سازمان اوقاف طی سالهای گذشته تاکنون نقش موثری در تولید ناخالص داخلی کشور داشته است و به همین منظور از شرکت‌های دانش‌بنیانی که بتوانند در عرصه توسعه فناوری فعالیت کنند حمایت می‌کند.