چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - فیلم کوتاه پارادوپینگ به کارگردانی رضاحسنی رنجبر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره Cine Minhoco کشور برزیل شد.

اصفهان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم با خِرد جمعی و همت مسوولان، موزه بزرگ اصفهان تأسیس شود تا آثار پدرانمان در معرض دید همگان قرار گیرد.

اصفهان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان اصفهان از آغاز ارسال اثر به این فراخوان در بخش رقابتی خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس رسانه ملی در مراسم سومین دوره «جشنواره قهرمانان ایران» گفت: قهرمانان رسانه هویت ملی ایران هستند و جوانان ما، دانشمندان ما و قهرمانان ما در نیروهای مسلح با اقتدارآفرینی در عرصه بین‌الملل، عملیاتی چون «وعده صادق» را رقم زدند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نام سازمان اوقاف به محافل انس با قرآن به ویژه در دهه 60 و 70 گره می‌خورد که تاکنون 46 دوره سراسری و 40 دوره مسابقات بین المللی در کشور برگزار شده است.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی سفر به پاکستان و سریلانکا به همراه رئس‌جمهور، در رشته توئیتی نوشت: طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا (پاکستان و سریلانکا) آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

تهران - ایرنا - کارگردان مستند «تا اطلاع ثانوی تعطیل» گفت: راجع به موضوع انقلاب فرهنگی تا به حال چند مستند بلند و نیمه بلند تولید شده است اما ما در «تا اطلاع ثانوی تعطیل» سعی کردیم جدای از روایت ماجرا از یک زاویه جدید به مسئله نگاه کنیم و رویکردمان نقد انقلاب فرهنگی بود و به همین دلیل با کارهای دیگر تفاوت‌های جدی دارد و شباهتی ندارد.

کیش - ایرنا - ضرورت مداخله دولت‌ها در امور جهانگردی و گردشگری واقعیتی انکارناپذیر است و عملا این صنعت بدون نقش آفرینی دولت‌ها در آن نمی‌تواند بقا داشته باشد.

تهران - ایرنا - «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید، جدیدترین قسمت از برنامه «ماه ترین» با بررسی موضوع «درمان‌های ناباروری مردان»، جدیدترین قسمت از برنامه «بیا وسط» با عنوان «بررسی موضوع شغل و اهمیت داشتن آن در زندگی آینده» و دوازدهمین قسمت از برنامه «کار خونه» پنجشنبه و جمعه از شبکه دو پخش می‌شود.

تهران - ایرنا - شبکه سوم سیما بعد از سریال تاریخی «رحیل»، تا اینجا دو سریال «بیست کویید» و «هفت سر اژدها» را روی آنتن فرستاده که هر دو اثر، جزو آثار انتقادبرانگیز این رسانه بوده‌اند.

سمنان - ایرنا - فرهنگ قدردانی سوای آنکه خصلتی نیکوست، راهبردی هوشمندانه در ارتقای بهره‌وری هر سازمان و نهادی محسوب می‌شود. تماس رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در بحبوحه سفر آیت‌الله رییسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به دیار دارالمرحمه، به واسطه پوشش مطلوب سفر را می‌توان در این زمره قلمداد کرد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بناهای تاریخی در دوره کنونی در سایه پدیده تغییر اقلیم نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگون و جدید شده است.

تهران - ایرنا - در روزهای پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید؛ «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل»، «در مسیر بوستون»، «پایمردی» و «یک ثانیه»؛ 5 فیلم جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه های سیما تماشایی می شوند.

تهران - ایرنا - وقتی دو مرد مهم زندگی شما در سنی غم‌انگیز می میرند، چگونه زنده می‌مانید؟ دختر قهرمان هنرهای رزمی، بروس لی، توضیح می‌دهد که چه چیزی او را نگه داشته است و وی چگونه میراث خانواده را حفظ می‌کند.

تهران - ایرنا - کتاب «نردبان آسمان» به عنوان منبعی برای فهم بهتر اخلاق اسلامی و سیره عملی علما و بزرگان دین مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای کسانی که به دنبال راهنمایی در زمینه سلوک معنوی هستند، مفید است.

تهران - ایرنا - فیلم «مست عشق» با جذب 51 هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.