چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فروردین سال 1403، طلیعه بهاری متفاوت از سال‌های گذشته بود؛ ماهی که با عطر قرآن آغاز شد و پایانی با «روایت باران» به همراه خبر خوش راه‌اندازی «بازار هنری ایران» داشت.

تهران - ایرنا - جشنواره مردمی فیلم عمار، فراخوان سراسری «وعده صادق» را در چهار محور منتشر کرد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «گیج گاه» به کارگردانی «عادل تبریزی» یکشنبه 2 اردیبهشت ماه سالجاری ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.

تهران - ایرنا - رایزن فرهنگی ایران در مالزی برای همکاری در پروژه هنر مساجد جهان و اعزام اساتید هنر و معماری به این کشور اعلام آمادگی کرد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی «سیدعلی موسوی نژاد» با فروش 19 هزار و 405 بلیط در هفته آخر فروردین به جایگاه چهارم گیشه فروش سینماها ارتقا پیدا کرد و 3 میلیاردی شد.

تهران - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین موسی‌پور» نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور حکمی حجت الاسلام و المسلمین «سیدرضا تقوی» را به سمت رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید غدیر منصوب کرد.

تهران - ایرنا - سه فیلم ایرانی به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان لکنو هند راه پیدا کرد.

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 400 هزار نفر از بنیاد حقوق دریافت می‌کنند، گفت: با کمک دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی امسال پرداختی‌ها به جامعه ایثارگران 35درصد و والدین شهدا 114درصد افزایش یافته است.

ساری - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری 2 حفار غیر مجاز و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب شهرستان بهشهر خبر داد.

تهران - ایرنا - صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ بناهای تاریخی موثر است، گفت: از ظرفیت هنرمندان برای معرفی آثار تاریخی در مناطق کمتر برخوردار کشور استفاده می‌شود.

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه 15 تهران پس از مدت ها تعیین شده است، گفت: این عمارت مرمت، بازسازی و به بهره برداری خواهد رسید.

تهران - ایرنا - برخی از هنرمندان موسیقی در نیمه اول اردیبهشت ماه کنسرت‌هایی را تدارک دیدند که بیشتر آنها همچنان در گونه موسیقی پاپ است.

تهران - ایرنا - اگرچه «سعید طوقانی» قبل از انقلاب به پهلوان کوچولوی کشور لقب گرفته بود ولی رشادت‌هایش در جبهه‌های جنگ با آن سن و سال کم از او یک قهرمان ساخت که به فیض شهادت نیز نائل آمد.

تهران - ایرنا - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدیریت بنگاه‌های اقتصادی کوثر به بنیاد مستضعفان واگذار و سهام غیرمدیریتی به ما داده می‌شود.

تهران - ایرنا - یک منتقد ادبی با تاکید بر اینکه اشعار سعدی، مردمی است، گفت: عشقی که سعدی از آن سخن می‌گوید، زمینی و روابط آن انسانی است؛ به همین دلیل عاشقانه‌های او مطلوب مردم است.

تهران - ایرنا - صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.