چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کیوان ساکت از برگزاری کنسرت در اسدآباد، ملایر و رزن به خوانندگی وحید تاج خبر داد.

تهران - ایرنا - دوره سیزدهم پروژه موسیقایی «چندشب» شامگاه روز چهارشنبه بیستم دی ماه با هنرنمایی تعدادی از نوازندگان مطرح و شناخته شده موسیقی ایرانی در تالار رودکی تهران آغاز شد.

تهران - ایرنا - اسماعیل حصاری از اعضای شورای کتاب کودک درگذشت.

تهران - ایرنا - موسیقی فیلم خاطره‌انگیز «ترن» توسط ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی در تالار وحدت بار دیگر شنیدنی شد.

تهران - ایرنا - عکاسی خبری یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین رشته‌های هنر عکاسی محسوب می‌شود. اینجا عکاس جنبه‌ها و گوشه‌هایی از زندگی، جنگ، بیماری، سیاست، اخلاق و بی‌اخلاقی و در پیرامون آن، طبیعتِ قلمروی انسانی را برای ما به تصویر می‌کشد. از دل این تصاویر، احساساتی از خشم و نفرت تا عشق و همدردی و اعجاب، در مخاطب ایجاد می‌شود.

کرمان - ایرنا - اتحادیه جهانی آشوریان با صدور بیانیه‌ای در پی انفجارهای تروریستی کرمان و شهادت برخی از هموطنان، ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه اعلام کرد که این اقدام پرده از چهره رقت‌انگیز تروریسم برانداخت و انسان و انسانیت را قربانی نیات پست و رذیلانه خود کرد.

تهران - ایرنا - همزمان با فروش 224 میلیاردی فیلم سینمایی «هتل» از جدیدترین پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.

تهران - ایرنا - نمایشگاه «شکوه ایران باستان» با حضور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی ایران، امروز در چین گشایش یافت.

تهران - ایرنا - نخستین و بزرگترین نمایشگاه تلفیقی مد لباس، صنایع دستی، سوغات و اقوام کشور با همت کارگروه ساماندهی مد و لباس و با حضور برترین تولیدکنندگان به مدت سه روز از 4 بهمن تا 6 بهمن ماه از ساعت 10 تا 21 در هتل لاله بزرگ تهران با حضور بیش از 99 برند کشور برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از جدیدترین ترانه مجتبی الله‌وری با نام «دنیای وارونه» رونمایی می‌شود.

تهران - ایرنا - در چارچوب چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اکران و نشست خبری «بی‌وتن‌ها» و «رقصنده با گرگ» با حضور کارگردانان این دو مستند روز جمعه در سینما فلسطین برگزار می‌شود.

کاشان - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: برگزاری اردوهای پیشرفت و امید موجب آشنایی دانش آموزان با مظاهر پیشرفت کشور شده و در تقویت روحیه امید بین نوجوانان و جوانان تاثیرگذار است.

تهران - ایرنا - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نخستین جلسه هیات موسس بنیاد ملی پویانمایی ایران خبر داد.

تهران - ایرنا - ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سینما، سینماگر آرمان‌خواه می‌خواهد اما آرمان‌خواه ماندن سخت است و یکی از اهداف جشنواره عمار تقویت حافظه ملی است.

تهران - ایرنا - نمایشگاه‌هایی همچون «شهید القدس»، «طوفان‌الاقصی»، «نقاب سفید»، «نطق بی‌کلام»، «انعکاس رویا» و «استاد شاگردی 3» هفته پایانی دی ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی هستند.

تهران - ایرنا - مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر امشب پنجشنبه 21 دی میهمان برنامه «نقد سینما» می‌شود.