پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سربازان غیور مقاومت در فلسطین با عملیات پیچیده «طوفان الاقصی» انتقامی وسیع و تاریخی گرفتند و هیمنه شکست ناپذیری افسانه‌ای اسرائیل را درهم شکستند.

تهران - ایرنا - کمیته عکاسان و خبرنگاران آسیب‌دیده از جنگ باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران، به شهادت رساندن خبرنگاران در غزه را محکوم کردند.

تهران - ایرنا - مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از مردم خواست تا در این روزها که رزمندگان فلسطینی با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، با خواندن دعای مرزداران امام سجاد (ع) با وظایف خود برای کمک‌رسانی به آنها آشنا شده و برای پیروزی آنان دعا کنیم.

تهران - ایرنا - مستند بلند «شماره 5» به کارگردانی دانیال رحیمی کاشانی روایتی از سرنوشت متفاوت پنجمین کارخانه ثبت شده و مهمترین بنگاه نساجی ایران آماده نمایش شد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری سومین دوره جایزه شهید سیدعلی اندرزگو گفت: بزرگداشت تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی همچون حمید روحانی از رویدادهای مهم است که در فاصله این دوسالانه برگزار خواهد شد.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: زبان هنر، ابزار صلح و دوستی است و امیدواریم در جشنواره بعدی پانتومیم استان زنجان، شرکت کنندگان بیشتری از سراسر جهان شرکت کنند.

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی تا پایان سال در یکی از مناطق جنوب کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - بازیگر نوجوان فیلم سینمایی «کاپیتان»، گفت: ابتدا به خاطر ناراحتی نمی‌توانستم با نقشم کنار بیایم اما به مرور بهتر شدم هرچند در کل درک این نقش برایم سنگین بود.

اهواز - ایرنا - نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز نگهداشت گردشگران عراقی در خوزستان را نیازمند تدوین برنامه‌ای کاربردی دانست گفت: به‌رغم اینکه مسافران عراقی با قطارهای مسافری خوزستان جابجا می‌شوند اما در استان ماندگاری ندارند و هزینه‌کرد ارزی آنها در خوزستان بسیار ناچیز است.

تهران - ایرنا - قسمت پایانی مجموعه مستند «چند پرده تا سوریه» روایتی تحقیقی تطبیقی از اغتشاشات در ایران و سوریه از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

تهران - ایرنا - کتاب «تعقیب و آزار و هنر نوشتن» اساطیری‌ترین اثر لئو اشتراوس بیشترین ضدیت را با روشنفکری دارد، به این معنا که «هماهنگی ذاتی میان اندیشه و جامعه یا پیشرفت فکری و پیشرفت اجتماعی را» پیش‌فرض نمی‌گیرد.

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «فرشته» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرتضی آتش زمزم، برای حضور در بخش رقابتی پنجاه و چهارمین دوره جشنواره جهانی فیلم بلند «گوا» هند پذیرفته شده است.

ساری - ایرنا - احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا مرکز ساری گفت که با همراهی دولت سیزدهم و باهدف حمایت از هنرمندان و اصحاب رسانه سه هزار و 173 نفر از استان به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند.

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جانبازان اعصاب و روان استان نیازمند توجه بیشتری هستند و باید بیش از پیش زمینه آرامش ذهنی آنها فراهم شود.

تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: صهیونیست‌ها همواره در طول تاریخ برای ملت‌های دیگر مشکل‌ساز بوده‌اند و به دلیل نژادپرستی و برتربینی سرکشی می‌کردند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت قاسم نظیفی مدیر انتشارات اسلامی نوشت: ترویج کلمه الحق سرلوحه برنامه‌های مرحوم نظیفی بود.