یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم سینمایی «عزیز» ساخته مجید توکلی در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره سائوپائولو با آثاری از سراسر جهان رقابت می‌کند.

تهران - ایرنا - انیمیشن «بچه زرنگ» همزمان با اکران سراسری موفق شد تا از محل فروش محصولات جانبی خود، 12 میلیارد تومان به دست آورد که این حرکت، مطابق با عرف بین‌المللی برندهای انیمیشن جهانی صورت گرفته و امید است برای انیمیشن‌های موفق بعدی نیز استمرار داشته باشد.

اصفهان - ایرنا - در دومین روز از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان فیلم‌ها در نوبت‌های مختلف برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در راستای برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان کردستان در سلیمانیه عراق که با ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همراه خواهد بود در دیدار با "محسن ادیب" مدیرکل روشنبیری سلیمانیه، مقدمات برگزاری و اجرای این هفته فرهنگی فراهم شد.

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: خانه‌های تاریخی و با هویت قدیمی به عنوان سرمایه‌های ملی هستند که باید از آنها حفاظت شود.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با اشاره به سیزدهمین جلسه مجمع رصتا گفت: این مجمع در راستای کمک به زیست‌بوم صوت و تصویر فراگیر شکل گرفته است.

تهران - ایرنا - امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون اجرای مسابقه تلویزیونی «شکوفا» را که یک تلنت شو اقتصادی است بر عهده خواهد داشت.

تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، ضمن ارائه توصیه‌هایی عملی به رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه، تاکید کرد بدون همسایگان نمی‌توانیم حضور موفقی در جهان داشته باشیم

اصفهان - ایرنا - تعداد 800 نفر از کودکان و نوجوانان اصفهانی فیلم‌های امسال جشنواره سی و پنجم را با دقت تماشا و داوری می‌کنند. نتیجه رای دختربچه‌ها و پسربچه‌ها مشخص می‌کند که چه فیلمی جذابیت بیشتری دارد. در واقع آنها با این رای دهی مدیران و فیلمسازان را از نظر و سلیقه خود آگاه می‌کنند.

کرمان - ایرنا - افتخار به دوش کشیدن بیرق اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی امسال نصیب ملت امام حسینی در دیار کریمان، زادگاه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی شده است.

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: کارهای بسیاری در زمینه وقف باید انجام شود تا اعتماد جامعه نسبت به این حوزه افزایش پیدا کند.

قشم - ایرنا - دبیر اجرایی هفتمین جشنواره تئاتر انصار قشم گفت: این جشنواره با حضور چهار گروه نمایشی از امروز (یکشنبه) در این شهرستان مرزی آغاز شد و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

اصفهان - ایرنا - دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره در حالی در اصفهان اجرا می‌شود که هیچ فیلم انصراف داده شده‌ای نداریم و هنرمندان با آثار کامل خود در این رویداد فرهنگی هنری حضور یافته اند.

سنندج - ایرنا - جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: بعد از عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی، جزیره ثباتی که رژیم جعلی اسراییل از خود برای دولتهای منطقه به نمایش گذاشته بود، درهم ریخت و ویران شد.

تهران - ایرنا - پردیس تئاتر شهرزاد از نیمه مهرماه میزبان چهار نمایش «انسان / اسب - پنجاه / پنجاه»، «دایره و دلقک»، «زیرزمینی‌ها» و «هوندا آدیداس2» می‌شود.

تهران - ایرنا - سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی یک نمایشگاه قرآنی برگزار کرد که در آن 15 غرفه برپا شده بود؛ از مجسمه‌های سه‌بعدی مقاومت فلسطین بگیرید تا آثار هنری و نقاشی‌های روی شیشه.