جمعه 10 فروردین 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با یادآوری آخرین مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فقط امروز 20 فروردین ماه فرصت دارند از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به نام نویسی کنند.

پایگاه رتبه‌بندی کیو اس دوازدهمین دوره رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه های جهان را منتشر کرد که دانشگاه‌های ایران در 18 حوزه موضوعی در این رتبه‌بندی حضور دارند.

محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی، گلفشان‌های اخیر در منطقه مکران را در نتیجه فعالیت‌های تکتونیکی در منطقه دانست و گفت: این فعالیت‌ها تنش‌هایی را به رسوبات وارد می‌کند و باعث می‌شود که سیالاتی که در داخل رسوبات است، به صورت گلفشان خود را نشان دهد.

دانشگاه خوارزمی جزئیات ثبت نام دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در خوابگاه های دانشجویی واحدهای تهران و کرج در ترم تحصیلی جاری را اعلام کرد.

حوزه علوم انسانی در ایران، به عنوان یکی از حوزه‌های مهم آموزش عالی همواره با چالش‌ها و ناکارآمدی‌هایی مواجه بوده است. بر همین اساس، محققان کشور عوامل مؤثر بر ناکارآمدی علوم انسانی را در دانشگاه‌های ایران مورد بررسی قرار دادند.

روش‌های جمع‌آوری، خشک کردن و نگه‌داری گیاهان دارویی، مستقیماً روی کمیت و کیفیت مواد موثر و اثرات درمانی این گیاهان تأثیرگذار است.

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در عرصه‌های مختلف داشته و توانسته علاوه بر آغاز نوعی رقابت با ذهن انسان، در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی و آموزشی، کمک‌کننده باشد. برخی کارشناسان، گسترش هوش مصنوعی را مانند راه رفتن بر لبه تیغ و گاه آن را تهدیدی برای بشریت می‌دانند؛ در عین حال، ظرفیت هوش مصنوعی به‌قدری بالاست که انسان می‌تواند از آن برای پیشرفت بیشتر استفاده کند و نبوغ بشری...

در هفته گذشته گتوند استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای 4.1 لرزید.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه مبالغ جدید و نحوه ثبت‌نام برای وام ویژه دکتری و وام ضروری حداکثر تا تاریخ 27 فروردین 1401 اعلام خواهد شد، گفت: زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی تحصیلی، شهریه و مسکن در نیم سال دوم سال تحصیلی 1401 - 1400 حداکثر تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه 1401 تعیین شده است.

ناسا با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود از کاربران پرسید: آیا می‌توانید حدس بزنید کدام سه شهر از شهرهای لیگ برتر بیسبال در میان این عکس‌های ثبت شده از فضا قرار دارند؟

چهار فضانورد خصوصی سوار بر موشک فالکون 9 شرکت اسپیس‌ایکس سفر خود را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کردند.

مهلت مجدد ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دوره‌های فراگیر سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی فردا پایان می‌یابد.

چهار مسافر شرکت‌های فضایی اسپیس‌ایکس و آکسیوم اسپیس امروز برای اقامتی هشت روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر می‌کنند.

در سراسر جهان اخترفیزیکدانان در حال بررسی امواج گرانشی هستند که هنگام برخورد سیاهچاله‌های دوردست یا ستارگان نوترونی به سمت زمین می‌آیند و یکی از این اخترفیزیکدانان "کریستین یه" (Christine Ye)، دانش‌آموزی 17 ساله از دبیرستان "ایستلیک" (Eastlake) در حومه سیاتل است.

ثبت نام مجدد داوطلبان در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی از فردا 20 فروردین آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از ادامه فعالیت خوشه‌های مشورتی این دانشگاه با دولت خبر داد و گفت: دانشکده های مختلف ما این ظرفیت را دارند که بتوانند به حل مسائل کشور کمک کنند.